مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس سیمان خبر داد

نرخ سود تسهیلات گران صنایع کاهش یابد

عصر ساختمان- یک کارشناس صنعت سیمان گفت: از معاون اول رئیس‌جمهور خواستیم با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۸ درصد به نزدیک ۱۵ درصد در سال‌های اخیر دولت برای کمک به صنایع اساسی، نرخ سود تسهیلات کارخانه‌ها را کاهش دهد.

نرخ سود تسهیلات گران صنایع کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس ، علی محمد بُد اظهار داشت: طی سال‌های اخیر سود بانکی کاهش داشته به نحوی که از 28 درصد سابق به حدود 15 درصد رسیده است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که دولت برای حمایت از صنایع اساسی، بازپرداخت تسهیلات این بخش‌ها را با نرخ سود پایین محاسبه کند.

    وی ادامه داد: به همین دلیل اگر دولت از محل صندوق ذخیره ارزی جهت بازپرداخت وام‌های گران‌قیمت صنایع اساسی کمکی را انجام دهد، باعث بهبود وضعیت این صنایع خواهد شد.

    وی با بیان اینکه سود تولید بیشتر از 9 یا 10 درصد نخواهد بود، گفت: بازپرداخت وام‌های گران‌قیمت امکان‌پذیر نیست و در صورتی که سود تسهیلات صنایع اساسی کاهش یابد، هم تولیدکنندگان قادر به بازپرداخت تسهیلات خواهند بود و هم بانک‌ها به پول خود می‌رسند.

    به گفته بُد، حدود 500 تا 600 میلیارد تومان وام گران‌قیمت به صنعت سیمان پرداخت شده که هم اکنون برخی تولیدکنندگان در بازپرداخت این تسهیلات با مشکل روبه‌رو هستند.

    وی تصریح کرد: این پیشنهاد را در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم و در آن جلسه عنوان شد که موضوع باید توسط مسئولان بانک مرکزی در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری شود.

    این کارشناس صنعت سیمان در ادامه در مورد وجود برخی تجهیزات و ماشین‌آلات مازاد در کارخانه‌های سیمان نیز به فارس گفت: به دلیل صدور بیش از حد پروانه‌های بهره‌برداری برای کارخانه‌های سیمانی، ممکن است برخی تجهیزات در کارخانه‌‌های جدید به صورت مازاد وجود داشته باشد که می‌توان این تجهیزات را به سایر کارخانه‌ها معرفی کرد تا در صورت نیاز به آنها فروخته شود.

    بد ادامه داد: این اقدام در جهت اقتصاد مقاومتی خواهد بود و نیاز کشور را به واردات تجهیزات کاهش می‌دهد.

    وی همچنین با اشاره به راکد ماندن برخی طرح‌های سیمانی در کشور، گفت: کارخانه سیمان باقران بیرجند با پیشرفت 94 درصدی هم اکنون با مشکل تأمین سرمایه در گردش و بازار روبه‌رو است که حل مشکل عوارض دریافتی از کامیون‌های صادراتی سیمان به افغانستان، می‌تواند تا حدی مشکل این کارخانه را برطرف کند.

    وی افزود: همچنین سیمان غرب آسیا با پیشرفت 83 درصدی و سیمان خرم‌آباد با پیشرفت 30 درصدی هنوز به مرحله راه‌اندازی نرسیده‌اند و فعلاً راکد هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار