مدیران خودروعصر اعتبار

سه دلیل توقف ابلاغ ضوابط بلند مرتبه سازی در پایتخت

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تدوین کنندگان ضوابط بلند مرتبه سازی باید به سه ابهام اصلی در خصوص جمعیت پذیری، جریان وزش باد و مشکلات کم آبی پاسخ دهند.

سه دلیل توقف ابلاغ ضوابط بلند مرتبه سازی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزرش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، محمد سالاری ، در خصوص آخرین وضعیت ابلاغ ضوابط بلند مرتبه سازی در شهر تهران گفت: با اشاره به جمعیت پذیری گسترده تهران تدوین کنندگان ضوابط بلند مرتبه سازی باید به سه سئوال اساسی پاسخ دهند و رفع ابهام کنند. نخست آنکه تاثیر بلندمرتبه سازی در جمعیت پذیری شهر تهران تا چه میزان است به خصوص آنکه در حال حاضر تهران سقف جمعیتی پیش بینی شده در طرح جامع را پشت سر گذاشته است.

    وی ادامه داد: آیا بلندمرتبه سازی در جهت وزش بادها مشکل ایجاد نمی کند و به سبب ایجاد مشکلات آلودگی هوا نخواهد شد و دیگر آنکه مشکل کم آبی در کشور که از دغدغه های پارلمان محلی برای دهه ها آینده شهر تهران است. باید مشخص شود بلندمرتبه سازی تا چه میزان بر افزایش کم آبی تاثیر دارد.

    سالاری، ایمنی ساختمان های بلند را از دیگر نگرانی ها دانست و گفت: مهندسان ایرانی توان ساختمان های بلند و ایمن را دارند اما این موضوع نیز مدنظر بررسی کننده این ضوابط بوده است.

    بدهی شهرداری به پیمانکاران یکی از دلایل تاخیر در پروژه های عمرانی

    عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص دلایل تاخیر در پروژه های عمرانی سال 94 گفت: شهرداری به میزان درآمدهایی که کسب کرده پروژه ها را پیش برده است اما برخی از پروژه ها به دلیل بدهی پیمانکاران با تاخیر پیشرفت می کند. سال گذشته بدهی شهرداری به پیمانکاران 6 هزار میلیارد تومان عنوان شد که به نظر می رسد بیش از این رقم باشد.

    وی ادامه داد: شهرداری باید به دنبال تغییر استراتژی در حوزه درآمدهای شهری باشد و تنها نباید به منبع کسب درآمد از عوارض ساختمانی بسنده کند. در دنیا کسب درآمد از منابع سخت افزاری به حوزه های نرم افزاری تغییر جهت داده است. 

    سالاری با بیان اینکه در دنیا ایجاد درآمد از فیبرهای نوری، دکل ها و آنتن ها و شبکه نرم افزاری فراگیر شده است گفت: سیستم اجاره داری نیز یکی از منابع مهم درآمدی شهرهاست. به طوری که شهر لندن 70 درصد منابع خود را از محل اجاره داری تامین می کند، در حالی که در تهران ما با فروش املاک و دارایی شهر به دنبال کسب درآمد هستیم.

    به گزارش مهر، پیش از این اعلام شده بود ضوابط بلندمرتبه سازی در دی ماه رونمایی می شود که به دلیل برخی ابهامات میان شهرداری و شورای عالی شهرسازی، این اتفاق نیفتاد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو