مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان عنوان کرد:

واگذاری زمین با اجاره اندک به سرمایه‌گذاران ایرانی در عمان

عصر ساختمان- نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان با بیان اینکه در عمان از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌شود، گفت: به تولید‌کنندگان خارجی زمین‌هایی با اجاره بسیار اندک و مدت زمان ۲۵ سال برای سرمایه‌گذاری در کشور عمان اختصاص می‌دهیم.

واگذاری زمین با اجاره اندک به سرمایه‌گذاران ایرانی در عمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، ایمن الحسنی نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان با بیان اینکه مواد اولیه ایران در سطح جهان بسیار معروف است، گفت: با توجه به روابط دیرینه دو کشور ایران و عمان امیدواریم برگزاری این نمایشگاه مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های آتی در محل دائمی نمایشگاه‌ها بین‌المللی تهران باشد.

    رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه اختصاصی عمان با بیان اینکه بازار جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه آن بازار بسیار بزرگی برای صادرات کالاهای ما محسوب می‌شود، افزود: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شناساندن فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین بخش خصوصی دو کشور است.

    الحسنی تصریح کرد: مهمترین کالاهای مورد نیاز ما از ایران مواد اولیه کارخانجات و صنایع، مواد غذایی است که علاوه دو مورد مذکور، صنعت توریست هم می‌تواند زمینه‌های بسیاری خوبی برای فعالیت تجاری دو کشور باشد.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان در پاسخ به این سؤال که عمان چه تسهیلاتی را در اختیار تجار ایرانی قرار می‌دهد، گفت: هر بازرگان ایرانی که نسبت به سرمایه‌گذاری در عمان ابراز تمایل کند، ما برای وی یک شریک مناسب فراهم می‌کنیم و حتی برای این سرمایه‌گذار ارزیابی اقتصادی انجام می‌دهیم.

    الحسنی در توضیح این موضوع اظهار داشت: یعنی به آن تاجر می‌توانیم خدمات مشاوره‌‌ای ارائه دهیم که ایده تجاری‌اش در کشور عمان توجیه اقتصادی دارد یا خیر و در کنار آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به وی معرفی می‌کنیم و امکان ارتباط آنها را با نهادهای دولتی فراهم می‌کنیم.

    رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه اختصاصی عمان با تأکید بر اینکه از بازرگانان ایرانی که شرکتی را در عمان ثبت کنند پشتیبانی می‌کنیم، تصریح کرد: معافیت‌های گمرکی برای  واردات مواد خامی که قرار است، در عمان تبدل به کالا شود و سپس صادر شود، اختصاص می‌دهیم.

    وی افزود: همچنین به سرمایه‌گذاران صنعتی زمین‌هایی را با اجاره بسیار اندک و مدت زمان 25 سال اختصاص می‌دهیم و امکان اجاره این زمین‌ها تا زمانی که پروژه در حال تولید باشد، فراهم است. 

    رئیس کمیته برگزاری نمایشگاه اختصاصی با اشاره به موافتنامه ترانزیت عشق آباد بین کشورهای آسیای میانه، جمهوری اسلامی ایران و عمان گفت: در صورت اجرایی شدن این موافقتنامه، شاهد گسترش روابط تجاری بین کشور‌های CIS ایران، عمان و آفریقا خواهیم بود.

    *

    در ادامه این نشست عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در مسقط در مورد میزان مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و عمان گفت: در سال 1394 حجم مبادلات تجاری بین دو کشور شامل صادرات، واردات، توریست، خدمات فنی و مهندسی و صادرات در مجموع یک میلیارد دلار بود.

    * صادرات غیرنفتی به عمان 161 درصد افزایش یافت

    عبدالخانی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدای امسال صادرات غیرنفتی 161 درصد افزایش یافته است، گفت: حجم صادرات غیرنفتی در این مدت 275 میلیون دلار بوده است.

    وی اظهار داشت: بیشترین میزان کالاهای صادراتی به عمان به ترتیب شامل آهن و فولاد، قیر و دام زنده است.

    * افزایش 10 برابری صادرات دام زنده به عمان

    رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در مسقط با بیان اینکه تا 4 سال پیش میزان صادرات دام زنده به عمان 10 میلیون دلار بود، اظهار داشت: این رقم هم‌اکنون به سالانه 100 میلیون دلار رسیده است.

    عبدالخانی تصریح کرد: با افزایش صادرات دام زنده به عمان این کشور کانون صادرات دام زنده ایرانی در کل شورای همکاری خلیج فارس است.

    وی همچنین بیان داشت: در حال حاضر شرکت ایران خودرو در منطقه دقم نزدیک آفریقا در حال تأسیس خط تولید خودروی مشترک با ایران و عمان است که امیدواریم تا یک سال آینده محصولات مشترک این دو کشور تولید و روانه بازارهای یمن و آفریقا شود.

     

    در ادامه این نشست محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی اظهار داشت: از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه‌های کشورهای مختلف به ویژه در حوزه خاورمیانه برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده است.

    وی با بیان اینکه بین دو کشور ایران و عمان از نظر سیاسی اراتباط خوبی برقرار است، تصریح کرد: امیدواریم در زمینه اقتصادی هم همکاری بین دو کشور گسترش یابد.

    قنبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه عمان در ایران گفت: برگزاری این نمایشگاه تأثیر خوبی در بازاریابی بین دو کشور دارد ضمن اینکه نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان در 4 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

    معاون امور نمایشگاهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در سال 93 در کشور عمان گفت: بیش از 90 درصد از شرکت‌کنندگان ایرانی در آن نمایشگاه‌ ارتباطات تجاری منجر به عقد قرارداد با تجاری عمانی منعقد کردند.

    وی افزود: سیاست اقتصادی کشور ما نگاه صادراتی است و حضور در این نمایشگاه‌ها می‌توانند ارتباطات تجاری خوبی را برای ما رقم بزند.

    این گزارش می‌افزاید: نمایشگاه محصولات عمان با حضور 80 شرکت در بخش‌های مختلف صنایع غذایی، ساختمانی، کشاورزی، پلاستیک، پتروشیمی، خدمات، بانکداری و ... از 5 تا 9 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار