مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مرکز آمار ایران اعلام کرد:

اجرای اینترنتی‌ سرشماری نفوس و مسکن در راستای تحقق اقتصادمقاومتی

عصر ساختمان- معاون مرکز آمار ایران با بیان اینکه اجرای اینترنتی‌ سرشماری نفوس و مسکن در راستای صرفه جویی و تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا می شود، گفت: ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی در این طرح همکاری می کنند.

اجرای اینترنتی‌ سرشماری نفوس و مسکن در راستای تحقق اقتصادمقاومتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدصادق علی پور پیش از ظهر شنبه در آیین افتتاح طرح سرشماری نفوس و مسکن استان سمنان  که با حضور استاندار و تنی چند از مسئولان در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد، ابراز داشت: تعداد نیروی انسانی که در سرشماری دوره گذشته به جمع آوری اطلاعات پرداختند  110 هزار نفر بود که با تمهیداتی که امسال مبنی بر دریافت الکترونیکی صورت گرفت این رقم با کاهش قابل توجه به 25 هزار نفر رسیده است.

    وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای اینترنت در سمنان اظهار کرد: این استان در بحث فناوری اطلاعات بسیار فعال است و آمار به دست آمده  نشان دهنده ضریب نفوذ 60 درصدی اینترنت است.

    معاون اقتصادی مرکز آمار ایران با اشاره به  اهمیت دقت در اطلاعات دریافتی بیان داشت: سرشماری  عمومی نفوس و مسکن بسیار مهم بوده و در راستای برنامه‌های تدوین شده برای توسعه کشور است.

    علی پور بر ضرورت حضور مردم در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد و افزود: لازم است مردم برای صرفه‌جویی در زمان و سهولت در سرشماری نفوس و مسکن در این طرح ثبت نام کنند و اطلاعات لازم را به صورت اینترنتی در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند.

    وی خاطرنشان کرد: تمام آماری که از خانوارها دریافت می‌شود محرمانه بوده و به جز مرکز آمار ایران به هیچ ارگان و نهادی ارائه نخواهد شد و صرفا در بانک اطلاعاتی مرکز آمار ذخیره می‌شود، لذا مردم باید اطمینان لازم را در این خصوص به ماموران سرشماری داشته باشند.

    وی ضمن اظهار اینکه بی شک با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی  سرشماری اینترنتی امسال به بهترین نحو صورت می پذیرد، افزود: تا سال 1385 سرشماری عمومی نفوس و مسکن در هر 10 سال یکبار صورت می گرفت و بعد از آن این طرح پنج ساله شد تا اطلاعات سرشماری بروز تر و صحیح تر باشد.

    معاون اقتصادی مرکز آمار ایران با اشاره  به این مهم که مرکز آمار ایران یک مرکز تخصصی است، ابراز داشت:  موضوع یارانه ها هیچ ارتباطی به مرکز آمار ایران ندارد وماموریت های این مرکز کاملا مشخص است.

    علی پور با تصریح بر اینکه ثبت نام در  سرشماری عمومی نفوس و مسکن95  از تاریخ سوم تا 24 مهر ماه جاری به صورت اینترنتی  است، اظهار کرد: همچنین از تاریخ 25 مهر تا 25 آبان ماه سالجاری این امر به بصورت حضوری و با مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل اجرا می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار