مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی:

۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان کرمانشاه در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهر سازی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های ناکارآمد شهری ساکنند، گفت: ۳۰۰ هزار نفر این افراد در شهر کرمانشاه سکونت دارند.

۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان کرمانشاه در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالله بهادری با اعلام اینکه در استان 2200 هکتار بافت فرسوده وجود دارد، گفت: این میزان در شهر کرمانشاه به 1288 هکتار می‌رسد.

    وی گفت: از جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه حدود 300 هزار نفر در محلات فقیرنشین زندگی می کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: در دولت یازدهم با تشکیل ستاد ملی مقابله با بافت‌های فرسوده و پیرو آن تشکیل این ستاد در استان و شهرستانها، ساماندهی بافتهای فرسوده بطور جامع مورد در دستور کار قرار گرفت، به این معنی که مسایل اجتماعی، توانمندسازی اقتصادی و بهسازی کالبد ساختمانها با هم در نظر گرفته می‌شود.

    بهادری با اشاره به پرداخت تسهیلات به منظور تشویق به نوسازی در بافتهای فرسوده، مبلغ این تسهیلات را برای شهر کرمانشاه 400 میلیون ریال و برای دیگر شهرهای استان 300 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در سال 93 حدود 840 فقره تسهیلات و سال 94 نیز 1700 فقره تسهیلات به استان ابلاغ شد که تاکنون در مجموع 850 فقره آن پرداخت شده است.

    وی افزود: در این مناطق همچنین بانک‌ها سند جایگزین قولنامه را می پذیرند، به این معنی که خانه هایی که قولنامه ای هستند می توانند سند ملک دیگری را برای دریافت این تسهیلات در رهن بانک قرار دهند.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نقش این اداره کل را سیاست گذاری و حمایت در توانمندسازی بافت های فرسوده با تشکیل ستاد و تعیین نیازها خواند و افزود: پروژه هایی نیز به صورت محرک نوسازی توسط این اداره در محلات اجرا می شود.


    وی از ساخت یک مدرسه در محله شاطرآباد کرمانشاه در تکمیل زنجیره پروژه هایی که از قبل در این محله انجام شده و نیز ساخت پارک در شهرک شهدای شهر سنقر در راستای برنامه های محرک نوسازی خبر داد.


    به گفته بهادری امسال نیز 100 میلیارد ریال اعتبار به این منظور تخصیص داده شده که قرار است با هزینه 20 میلیارد ریال یک خانه محله در فیض آباد کرمانشاه به منظور آموزش زنان سرپرست خانوار احداث شود. همچنین مطالعات بازآفرینی خیابان حداد عادل(آبشوران) با محوریت تکیه معاون الملک هم در دست اقدام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو