مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای آسفالت معابر ۱۵ روستای چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای آسفالت معابر ۱۵ روستای چهارمحال و بختیاری هزینه شده است. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای آسفالت معابر ۱۵ روستای چهارمحال و بختیاری هزینه شده است.

اجرای آسفالت معابر ۱۵ روستای چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، قاسم شهبازی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها یک سازمان غیرانتفاعی شامل مجموعه کاملی از شورای شهرداران استانی صاحب‌رأی است که در این استان 33 شهردار از 40 شهردار سهام‌دار سازمان بوده و در امور مدیریتی دخالت دارند.

    مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های تابعه این سازمان در این استان، شرکت منطقه ویژه اقتصادی شهرکرد است گفت: این منطقه با گستره یک هزار و 200 کیلومتر محل مناسبی برای جذب و برگشت سرمایه خواهد بود که دارای پتانسیل‌های خوب و با ارزشی برای سرمایه‌گذاری است و آسفالت ورودی این منطقه در هفته آینده انجام خواهد شد.

    این مسؤول با بیان اینکه مورد دیگر که این سازمان در اجرای آن همکاری دارد منطقه ویژه گردشگری شیدا است، خاطرنشان کرد: ایجاد راه اختصاصی، خیابان‌کشی داخلی، تأمین آب آشامیدنی و فضای سبز، همچنین انعقاد قراردادی به مبلغ 82 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت تأمین آب، برق و گاز منطقه شیدا ازجمله اقدامات این سازمان در این منطقه است.

    شهبازی افزود: طرح‌های اولیه در منطقه گردشگری شیدا انجام شده و مجوزهای لازم از سازمان‌هایی چون محیط‌زیست اخذ گردیده و به‌زودی در این منطقه یک شهرک گردشگری با فضاهای ورزشی چون قایق‌سواری و سوارکاری، فضاهای تفریحی مثل هتل و رستوران و... ایجاد می‌شود.

    مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، گسترش فعالیت‌های عمرانی و کمک به برخی شهرداری‌های کوچک که از نظر امکانات توانایی کمی دارند را از دیگر اهداف این سازمان دانست و تأکید کرد: در سه ماه گذشته 29 هزار تن آسفالت در این استان تولید و پخش شده است، معابر 15 روستا و با کمک شهرداری‌ها معابر هشت شهر آسفالت شده و با همکاری تعاون روستایی این استان مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و مواد غذایی در شهرکرد ایجاد شده است.

    وی با اشاره به اینکه 12 میلیارد ریال جهت آسفالت معابر 15 روستای این استان هزینه شده است، تصریح کرد: این میزان از محل قیر رایگانی که دولت در اختیار روستاها قرار می‌دهد، اعتباراتی که از سوی استانداری جهت عمران و آبادانی در اختیار روستاها قرار داده می‌شود و همچنین از جذب کمک‌های مردمی در روستاها تأمین شده است.

    مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری به کمک در آسفالت شهرک‌های مسکن مهر چون منظریه شهرکرد و الاهیه بروجن که بخشی از آن همچنان ادامه دارد اشاره و خاطرنشان کرد: روکش آسفالت از میدان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد تا پایانه‌های استان به مبلغ 6 میلیارد ریال، روکش آسفالت‌های روستایی و بین‌شهری، کمک به دهیاری‌ها در جهت رفع مشکلات معابر روستایی، انجام مقدمات ایجاد کارگاه تولیدی مبلمان شهری متناسب با فرهنگ این استان در آینده نزدیک و... ازجمله اقدامات این سازمان در سه ماه گذشته است.

    شهبازی ایجاد گلخانه با مساعدت شهرداری‌ها جهت کشت گیاهانی متناسب با اقلیم این استان برای استفاده در فضای سبز را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان و ادامه داد: لازم است برخی شهرداران شهرهای کوچک چهارمحال و بختیاری، با اقدامات شهرداری‌های بزرگ آشنا شوند لذا در همین راستا تهیه مقدمات سفرها و جلسات آموزشی برای این شهرداران در دستور کار این سازمان قرار دارد.

    وی در ادامه بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز در سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری اقدامات خوبی صورت گرفته است که می‌توان به مواردی چون بهینه‌سازی دستگاه‌ها در جهت تولید، افزایش راندمان و استفاده از امکانات و دستگاه‌های موجود اشاره کرد.

    مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: راه‌اندازی و کاریابی برای دستگاه حفاری چاه این سازمان از کارهای مهمی بود که صورت گرفت، همچنین ایجاد تعامل با مدیران ارشد استانی، مدیران اجرایی و مدیران و مقامات کشوری در راستای حل مشکلات اقتصادی سازمان انجام شد و در دستور کار آینده سازمان قرار دارد.

    وی افزود: این سازمان دو گونه بدهی و مطالبات عیان و پنهانی دارد، مطالبات سازمان از عموماً از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، برخی ادارات، پیمانکاران و سرمایه‌گذاران است که عمده مطالبات از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است و بیشترین بدهی‌های سازمان نیز به برخی سازمان‌های اداری و پیمانکاران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار