مدیران خودروعصر اعتبار

از تراکم مجتمع‌های تجاری چند منظوره تا نگرانی اهالی شهرک نیایش در منطقه ۲

عصر ساختمان- مشکلات و معضلات منطقه ۲ شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر تهران قرار گرفت.

از تراکم مجتمع‌های تجاری چند منظوره تا نگرانی اهالی شهرک نیایش در منطقه ۲
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدحامد حسینی دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 شهر تهران صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران، معضلات و مشکلات این منطقه را با اعضای شورای شهر تهران در میان گذاشت و گفت: نبود پارکینگ یکی از معضلات اصلی شهر تهران است که این معضل در منطقه 2 بسیار حادتر شده و به نظر می‌رسد شورای شهر باید تمهیداتی را بیندیشد تا بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ تشویق شود نه اینکه سرمایه‌گذار تنها مایل باشد برج بسازد.

    وی با بیان اینکه خاک قسمت شمالی منطقه 2 براساس مشاهدات عینی سست و دستی است، گفت: تمام گودهای عمیق این منطقه به دلیل بی‌توجهی به جنس خاک دچار مشکل شده‌اند که برای نمونه می‌توانیم به گود معروف «ایران‌زمین» که متعلق به بابک زنجانی است، اشاره کنیم که متاسفانه دیوار خانه‌های اطراف این گود ترک خورده‌اند ولی هنوز هم برای آنها چاره‌ای اندیشیده نشده است.

    دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 با بیان اینکه زباله‌های کل منطقه 2 و 10 در خیابان دریانو و در ایستگاه میانی جمع‌آوری می‌شود که معضلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، گفت: سال گذشته حریم شمالی منطقه 2 از ساخت و سازها پاکسازی شد اما نگران آن هستیم که در سال‌های آینده ساخت و ساز در این منطقه صورت گیرد و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود شورای شهر این منطقه را به فضای سبز و پارک بدل کند تا از دست‌اندازی متخلفان جلوگیری شود.

    لزوم تعیین تکلیف مسکن شهرک نیایش

    به گزارش ایسنا، رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در واکنش به این گزارش گفت: یکی از معضلات اصلی منطقه 2 شهرک نیایش است که مردم چندین دهه است که در این زمین‌ها اسکان دارند اما مدیریت شهری جدیدا برای آنها فکرهای دیگری دارد و باعث ایجاد دغدغه و تهدید برای سکنه شده که پیشنهاد می‌شود که از این 140 هکتار زمین این منطقه، حدود 6 هکتار برای ساخت و ساز کنار گذاشته و با مشارکت بخش خصوصی برای اهالی شهرک نیایش ساختمان ساخته شود و زمین‌های مابقی نیز در اختیار شهرداری قرار گیرد.

    رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به مشاغل مزاحم در این منطقه گفت: شهرداری باید در برخورد با مشاغل مزاحم وحدت رویه داشته باشد نه اینکه برخی مشاغل را قبول کند و برخی را نه.

    مشکل سند و مالکیت شهرک‌های منطقه 2

    به گزارش ایسنا، همچنین ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز با اشاره به سخنرانی حکیمانه ریاست جمهور در سازمان ملل گفت: رییس جمهور با ادبیات عالی موضع ملت را به جهانیان منتقل کرد.

    وی با بیان اینکه من شهروند منطقه 2 هستم، گفت:  مشکل معتادان و طولانی شدن تملک برخی خانه‌ها دردسرساز شده است و تزریق تدریجی اعتبارات موجب می‌شود تملک خانه‌ها برای اجرای طرح‌های بهسازی سالیان  زیاد طول بکشد.

    این عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرک‌های زیادی در منطقه 2 وجود دارد که عمده آنها مشکل عدم سند و مالکیت دارند، گفت: جلسات زیادی برای حل این مشکل برگزار شده اما متاسفانه هنوز این مصوبات عملیاتی نشده است.

    همچنین احمد حکیمی‌پور رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه منطقه 2 ستون فقرات تهران است، گفت: این منطقه مشکلات زیادی دارد که لازم است شورای شهر تهران با تصویب مصوبات گوناگون و تزریق بودجه به این منطقه کمک کند.

    فرحزاد هنوز طرح تفصیلی ندارد

    در ادامه محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه بررسی منطقه 2 نشان داده که بسیاری از باغات و فضاهای سبز از بین رفته یا در شرف نابودی است، گفت: متاسفانه منطقه فرحزاد هنوز طرح تفصیلی ندارد و در قسمت‌های مختلف این منطقه  همچون شهرک غرب، شاهد عدول از طرح تفصیلی و بلندمرتبه‌سازی هستیم که باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

    محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه هفته آینده جلسه گسترده‌ای با کارشناسان شهری درخصوص اصلاح طرح تفصیلی برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه تراکم مجتمع‌های تجاری چند منظوره در برخی مناطق مرغوب تهران که براساس طرح تفصیلی هم هست، باعث قفل شدن منطقه شده و این نشان می‌دهد که طرح تفصیلی باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

    رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران پیشنهاد بازنگری در پهنه M و S را ارایه و اظهار امیدواری کرد که اعضای شورای نیز   در این راه همراهی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی