مدیران خودروعصر اعتبار

معاون گردشگری و میراث فرهنگی کشور خبر داد:

اعطای ۱۴۵ میلیارد ریال وام کم‌بهره برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی

عصر ساختمان- معاون گردشگری و میراث فرهنگی کشور گفت: توسعه صنایع‌دستی، هنرهای بومی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستاییان از اهداف این سازمان است و تا به امروز ۱۴۵ میلیارد ریال وام کم‌بهره برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی اعطا شده است.

اعطای ۱۴۵ میلیارد ریال وام کم‌بهره برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مرتضی رحمانی موحد بعدازظهر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری در جمع خبرنگاران، اصحاب رسانه و مسؤولان گردشگری استان فارس اظهار داشت: صنعت گردشگری دارای مشخصه‌هایی ازجمله فطری، ضروری و محور توسعه است و ظرافت‌ها و پیچیدگی‌هایی دارد که لازم است تبیین و بررسی شود چراکه بخش‌های مختلف ازجمله بخش خصوصی از این صنعت مطالبه‌های جدی دارند که باید برطرف شود.

    وی با اشاره به اهمیت همکاری تمام نهادها در پیشرفت صنعت گردشگری بیان کرد: علاقه‌های شخصی در صنعت گردشگری نباید وجود داشته باشد و تمام مسؤولان مربوطه باید از ساختاری قانونی، حقوقی و اداری حداکثر استفاده را ببرند و زیر چتر خانواده بزرگ گردشگری به توسعه این صنعت کمک کنند.

    معاون گردشگری و میراث فرهنگی کشور با اشاره به نگاه صنعتی به گردشگری افزود: مفهوم صنعت در حوزه گردشگری به آن معنا است که مانند ماشین مکانیکی عمل می‌کند و اگر یکی از قطعات این ماشین آسیب ببیند، کل آن خوب عمل نمی‌کند بنابراین ارگان‌ها، سازمان‌ها و مجریان در صنعت گردشگری باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

    این مسؤول اضافه کرد: افزایش پنج برابری ظرفیت گردشگری خارجی کشور و رشد هشت درصدی اقتصاد در ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه تأکید شده است و ما در ارائه طرح‌های خود به مجلس شورای اسلامی آن‌ها را لحاظ کرده‌ایم.

    رحمانی موحد با اشاره به توسعه گردشگری روستایی تصریح کرد: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی با همکاری دفاتر خدمات الکتریک به آموزش روستاییان می‌پردازد و توسعه صنایع‌دستی، هنرهای بومی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از اهداف این سازمان بوده و تا به امروز 145 میلیارد ریال وام کم‌بهره برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی به روستاییان اعطا شده است.

    وی با اشاره به آمادگی‌های فرهنگی در صنعت گردشگری گفت: فرهنگ‌پذیری و آمادگی فرهنگی پایه ورود به صنعت گردشگری و آن چیزی است که باید آموزش داده شود و طرح همیار گردشگری یکی از مواردی محسوب می‌شود که با کمک آموزش‌وپرورش به دنبال تحقق آن هستیم و خروجی آن ایجاد روحیه گردشگری در کشور خواهد بود.

    این مسؤول در پایان با تقدیر از ساره جوانمردی به‌عنوان سفیر گردشگری مسؤولانه خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه فارس فرهنگ‌پذیر و آمادگی فرهنگی بوده و این سرمایه بزرگ مبنای توسعه است و مسؤولان این استان این موضوع را به‌صورت طرح آزمایشی تهیه کنند تا در آینده به شکل کارگاه‌های آموزشی در سطح کشور ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو