مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

تحقق تعهد نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور

عصر ساختمان- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال ۸۴ تاکنون به طور سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی شده اند.

تحقق تعهد نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عزیزالله مهدیان ظهر امروز چهارشنبه در آئین بهره برداری از چند طرح نوسازی در روستاهای خرمشهر با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 900 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور نوسازی شده اند، اظهار کرد: حدود 5 میلیون و 200 هزار مسکن روستایی در کشور وجود دارد که اکثر آنها در حوادث آسیب‌پذیر بوده‌اند.

    به گفته وی، زلزله بیشترین آسیب را به مناطق روستایی وارد می کند.

    معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مقاوم سازی منازل روستایی عنوان کرد: برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی مبلغ پنج میلیون و 500 هزار تومان وام بلاعوض به روستائیان پرداخت می شود که منابع مالی این طرح از طریق ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

    مهدیان با بیان اینکه پیشتر کار نوسازی 2 هزار و 700 واحد مسکونی آغاز شده است، تصریح کرد: به این واحدها که به دلیل مشکلات مالی توان ادامه کار نداشتند، مبلغ چهار میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می شود تا منازلشان را تکمیل کنند.

    وی یادآور شد: از تعداد کل واحدهای یاد شده 570 واحد آن در آبادان و 910 واحد در خرمشهر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

    معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع نوسازی 170 هزار واحد مسکونی با تسهیلات پنج میلیون تومانی و بهره چهار درصد در کشور گفت: در سال جاری میزان این تسهیلات به 20 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد بالغ شده است.

    مهدیان ادامه داد: امسال برای بیش از 120 هزار واحد مسکونی تسهیلات 18 میلیون تومانی در نظر گرفته شده و 80 هزار واحد دیگر نیز تسهیلات 20 میلیون تومانی دریافت می کنند.

    وی با اشاره به اعطای تسهیلات 20 میلیون تومانی به واحدهای روستایی مناطق مرزی اضافه کرد: حدود چهار هزار و 200 واحد مسکونی در شهرهای آبادان و خرمشهر با استفاده از این تسهیلات احداث شده اند.

    معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان بیان کرد: با کمک مالی سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن، فضاهای عمومی از جمله خانه بهداشت، مدرسه و مسجد در قالب طرحهای هادی در روستاهای یاد شده انجام شد و کار پایانی تعدادی از واحدهای ناتمام در دست انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو