مدیران خودروعصر اعتبار

یک هفته با میراث فرهنگی و گردشگری؛

برگزاری برنامه‌های روز جهانی گردشگری

مزایده خانه آل‌احمد

عصر ساختمان- برگزاری برنامه‌های مرتبط با روز جهانی گردشگری، واکنش به آسیب‌های وارده به کاخ صاحبقرانیه و مزایده خانه پدری آل‌احمد از جمله خبرهای این هفته حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بود.

برگزاری برنامه‌های روز جهانی گردشگری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، در این هفته که مصادف با روز جهانی گردشگری بود همایشی با عنوان روز جهانی گردشگری با شعار «گردشگری برای همه» در سالن همایش های صدا و سیما با حضور دو وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات و نمایندگان دولتی و خصوصی گردشگری برگزار شد.

    در این برنامه ضمن تقدیر از برگزیدگان صنعت گردشگری وزیر آموزش و پرورش از طرح همیار گردشگر و تمبر یادبود روز جهانی رونمایی کرد.

    همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی به بیان اهمیت این صنعت و لزوم مشارکت بخش خصوصی و دولتی صحبت کرد.

    ویژگی مهم این برنامه حضور رئیس جمهور بود که روی صنعت گردشگری تاکید ویژه داشت تا حدی که گفت بهتر است بگوییم  گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی.

    در این هفته همچنین خانه پدری جلال آل احمد در خیابان خیام تهران توسط صندوق احیا و بهره برداری از خانه های تاریخی به مزایده گذاشته شد.

    این خانه پیش از این از بازماندگان خانواده آل احمد حدود 600 میلیون تومان خریداری شده بود و در دولت گذشته از آن به عنوان خانه باستان شناسان رونمایی شد اما از آنجا که این خانه مورد استقبال باستان شناسان قرار نگرفته بود در دولت جدید تصمیم بر این شد که این خانه برای کاربری پذیرایی به مزایده گذاشته شود.

    این هفته همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره آسیب های وارد شده به کاخ صاحبقرانیه واکنش نشان داد و گفت: ما این کاخ را تعطیل کردیم تا مرمت  شود مثل واکنشی که درباره عمارت مسعودیه داشتیم و آن عمارت را از بخش خصوصی تحویل گرفته و تعطیل کردیم تا در زمان مناسب مرمت شود.

    همزمان با نزدیک شدن به جمعه دوم مهرماه، آئین قالیشویان مشهد اردهال خبرگزاری مهر گزارشی را درباره لزوم میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی این مراسم آئینی منتشر کرد با این مضمون که شهرهای فین و مشهد اردهال هنوز برای حضور انبوه گردشگران آماده نیست.

    این هفته مسیر دوم گردشگری دریایی بین ایران و عمان افتتاح شد. این برنامه با حمایت نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایران در عمان به مقصد بندرعباس انجام شد و در آن جمعی از اصحاب رسانه عمان به همراه تجار و بازرگانان از راه دریایی به ایران آمدند.

    این هفته همزمان با روز جهانی گردشگری هتل های کشور از 10 تا 50 درصد تخفیف دادند.

    رئیس جامعه هتلداران کشور اعلام کرد که در برخی از استانهایی که میزان گردشگر آنها کمتر است هتلداران تخفیف بیشتری می دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار