مدیران خودروعصر اعتبار

پاسخ مستند سازنده پروژه اطلس مال به ابهامات مطرح شده توسط سازمان میراث فرهنگی

عصر ساختمان: دکتر سعید محمد مدیرعامل شرکت باغ فردوس ایرانیان (سازنده پروژه اطلس مال) صبح امروز در نشست خبری‌ که در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد، با توجه به فضاسازی های غیرفنی و غیرمستدل بر علیه پروژه اطلس مال گفت: ترک¬های دیوار کاخ صاحبقرانیه هیچ ارتباطی با پروژه اطلس مال ندارد.

پاسخ مستند سازنده پروژه اطلس مال به ابهامات مطرح شده توسط سازمان میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰
  • پاسخ مستند سازنده پروژه اطلس مال به ابهامات مطرح شده توسط سازمان میراث فرهنگی
  • پاسخ مستند سازنده پروژه اطلس مال به ابهامات مطرح شده توسط سازمان میراث فرهنگی
  • پاسخ مستند سازنده پروژه اطلس مال به ابهامات مطرح شده توسط سازمان میراث فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، وی تصریح کرد این فرضیه که عده ای بدون دلیل فنی و بدون مطالعات، ترک¬های کاخ را با احداث پروژه اطلس مال مرتبط کرده¬اند، به لحاظ علم مهندسی کاملاً مردود و غیرقابل پذیرش است.
وی افزود: گفته شده است که قنواتی در زیر پروژه اطلس مال وجود داشته که پروژه آنها را مسدود کرده و آب، پشت پروژه اطلس مال جمع شده و باعث نشست کاخ گردیده است، این در حالی است که مطالعات ژئوتکنیک و آب¬شناسی ما که در زمان طراحی و ساخت پروژه توسط مشاورین ذیصلاح انجام شده و بصورت عینی در زمان ساخت هم مشاهده گردیده است، نشان می¬دهد که نه تنها هیچ قناتی در محدوده اطلس مال وجود ندارد، بلکه حتی سطح آب زیرزمینی نیز در عمق حدود بیش از 65 متر از سطح زمین قرار دارد.
مدیرعامل شرکت باغ فردوس ایرانیان در ادامه گفت: کاخ صاحبقرانیه حدود 400 متر از پروژه اطلس مال فاصله داشته و به لحاظ ارتفاع نیز حدود 40 متر بالاتر از پروژه اطلس مال واقع شده است، لذا بازگشت آب ناشی از برخورد با اطلس مال غیرممکن و محال می¬باشد.
همچنین وی تصریح کرد ، شبکه زهکشی اطراف پروژه اطلس مال و چاه زهکشی که در کف پارکینگ با عمق حدود 15 متر تعبیه گردیده است، کاملاً خشک بوده و این امر بیانگر عدم وجود آب در اطراف پروژه اطلس مال می¬باشد.
وی که در بیان دیدگاه های کارشناسی خود از اطمینان لازم برخوردار بود از جامعه کارشناسی و مهندسی کشور دعوت کرد که از پروژه اطلس مال و وضعیت چاه¬های زهکش آن با حضور اصحاب رسانه بازدید بعمل آورند.
دکتر سعید محمد ضمن تکید براهمیت پاسخگویی به اصحاب رسانه و تنویر افکار عمومی بیان داشت: انتظار ما این است که قبل از رسانه¬ای شدن اینگونه موضوعات که بیشتر جنبه فنی دارد، باید طی جلسات کارشناسی نقطه نظرات طرفین تبیین گردد و سپس در صورت برطرف نشدن مسئله و احساس نیاز رسانه¬ای شود. این در حالیست که تاکنون نه از طرف مسئولان محترم سازمان میراث فرهنگی و نه از طرف وزرات محترم راه و شهرسازی هیچگونه تماسی با ما گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: برای اینکه بتوان با قطعیت در مورد ترک¬های کاخ صحبت کرد باید حتماً مطالعات جامع و دقیقی توسط یک مشاور ذیصلاح وبیطرف صورت پذیرد و درحال حاضر هیچگونه اطلاعات متقنی در این رابطه در دسترس نیست. وی افزود: گسل¬های زیر منطقه کاخ، رانش زمین و یا طول عمر سازه کاخ همگی می¬تواند از دلایل ترک¬های کاخ باشند که پس از مطالعات میتوان با دقت بیشتری در مورد آن صحبت کرد.
مدیرعامل شرکت یادشده در پایان اعلام آمادگی کرد که در جلسه مناظره فنی با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و در حضور اصحاب رسانه مستندات فنی خود را ارائه و بی¬اساس بودن ادعاها و اتهامات وارده را اثبات کند. او همچنین اضافه کرد که سرمایه¬گذارانی که با تمام مشکلات پیش¬رو نسبت به اشتغال آفرینی و توسعه اقتصاد شهری و مقابله با رکود اقدام می¬نمایند، انتظار دارند که نهادهای مرتبط به آن ها مساعدت نمایند نه اینکه با رواج شایعات و حاشیه‌سازی پروژه موفق را دچار مشکل نمایند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار