مدیران خودروعصر اعتبار

سند ۹۵ درصد از اراضی کشاورزی مشاعی است

عصر ساختمان- مدیر کل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی کشور گفت: در حال حاضر سند ۹۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور مشاعی است.

سند ۹۵ درصد از اراضی کشاورزی مشاعی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، صفر نیازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی کشاورزی کشور، اظهار کرد: این طرح در سطح 165 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا می‌شود.

    وی با بیان اینکه در قالب این طرح قانون دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده که برای اراضی تحت مدیریت خود طرح حدنگاری را تهیه کنند، افزود: بعد از تهیه این طرح باید آن را در اختیار سازمان ثبت اسناد قرار دهند.

    مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی کشور با اشاره به اجرای طرح کاداستر در سطح 165 میلیون هکتار اراضی، تصریح کرد: از این میزان 140 میلیون هکتار اراضی ملی، 18 میلیون هکتار اراضی مستثنیات و بین چهار تا پنج میلیون هکتار نیز سایر مستثنیات است.

    نیازی با بیان اینکه هم اکنون طرح کاداستر در سطح اراضی کشاورزی همه استان‌های کشور شروع شده است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح نیز از سازمان نقشه‌برداری کشور کمک گرفته شده تا کار نقشه‌برداری هوایی سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی برخی استان‌های کشور مانند البرز، تهران، گیلان، گلستان و کرمان را تهیه کنند.

    وی با بیان اینکه از این میزان تاکنون کار نقشه‌برداری هوایی دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به مرحله انعقاد قرارداد با سازمان نقشه برداری کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: اعتباری که تاکنون در این زمینه عقد قرار داد شده 500 میلیارد ریال بوده است.

    مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه در استان لرستان کار تهیه نقشه هوایی 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به مرحله عقد قرار داد رسیده است، افزود: برای اجرای طرح کادستر در این استان 30 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

    نیازی با اشاره به صدور سند برای اراضی کشاورزی در کشور، اظهار کرد: تاکنون برای یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور سندتک برگی صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی