مدیران خودروعصر اعتبار

توصیه به انبوه‌سازان؛ در ساخت خانه‌های کوچک سرمایه‌گذاری کنید

عصر ساختمان:یک کارشناس اقتصاد به سازندگان مسکن توصیه کرد: پس از فروش واحدهای مسکونی متراژ بالا در دوره‌های بعد در بخش خانه‌های متراژ پایین سرمایه‌گذاری کنند.

توصیه به انبوه‌سازان؛ در ساخت خانه‌های کوچک سرمایه‌گذاری کنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سلمان خادم ‌المله گفت: با توجه به رکود بخش مسکن به نظر می‌رسد تا زمانی که توان سازندگان مسکن تقویت نشود ساخت و ساز سرعت نخواهد گرفت.

    او گفت: در حال حاضر انبوه سازان ترجیح می‌دهند به جای ساخت و ساز، پول خود را در بانک بگذارند و حداقل 22 درصد سود دریافت کنند چرا که بنا به گفته سازندگان هم‌اکنون سود بانکی بیشتر از سود بخش ساختمان است.

    او با تاکید بر اینکه نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند، گفت: اقتصاد ما به شدت نیازمند نقدینگی است. سرعت گردش اقتصاد به دلیل اشتباهات دولت‌های گذشته ناشی از تحریم‌ها پایین آمده و چیزی که می‌تواند به اقتصاد جان بدهد تزریق نقدینگی است که باید در قالب وام‌های ارزان صورت پذیرد.

    این کارشناس اقتصاد مسکن گردش مالی را نیازمند کاهش سود بانکی و نیز سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: تا این اتفاق نیفتد اوضاع بخش مسکن به همین منوال پیش می‌رود و حتی ممکن است بدتر شود.

    این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به ارزیابی طرح جامع مسکن از نیاز کشور به یک میلیون واحد مسکونی در ساخت، گفت: این میزان تقاضا وجود دارد اما اینکه متقاضیان چقدر توان مالی برای خرید داشته باشند مساله دیگر است. در شرایط کنونی به دلیل عدم تعادل قیمت‌ها با توان اقتصادی مردم مشتریان مصرفی نمی‌توانند مسکن خود را تهیه کنند.

    او به وجود یک میلیون و 400 هزار خانه خالی در سطح کشور اشاره و تاکید کرد: اغلب خانه‌های خالی 140 متر هستند این در حالی است که در خانه‌های با متراژ پایین با مازاد تقاضا مواجه هستیم و میزان عرضه متناسب با تقاضا نیست.

    او پیشنهاد کرد برای ورود خانه‌های متراژ بالای خالی به بازار مسکن وام‌های 300 – 400 میلیونی پرداخت شود و در این خصوص گفت: هنوز افرادی در جامعه هستند که توان پرداخت اقساط سنگین را دارند لذا اگر بانک‌ها حداقل نصف قیمت خانه ‌های متراژ بالا را به این افراد وام بدهند آنها می‌توانند به مشتریان خانه‌های بالای 140 متر تبدیل شوند.

    این کارشناس اقتصاد مسکن به سازندگان مسکن توصیه کرد: پس از فروش واحدهای مسکونی متراژ بالا در دوره‌های بعد در بخش خانه‌های متراژ پایین سرمایه‌گذاری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار