مدیران خودروعصر اعتبار

برندهای مطرح هتل‌سازی دنیا فردا گرد هم می‌آیند

عرضه ۲۰ میلیارد دلار پروژه سرمایه‌گذاری برای ساخت ۱۰۰ هتل در ایران

عصر ساختمان- ۶۴ نفر از ۲۲ هلدینگ و شرکت هتل‌سازی از ۱۷ کشور دنیا فردا در ایران گرد هم می‌آیند تا بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ساخت ۱۰۰ هتل به ارزش ۲۰ میلیارد دلار به آنها عرضه شود.

عرضه ۲۰ میلیارد دلار پروژه سرمایه‌گذاری برای ساخت ۱۰۰ هتل در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حیدر ابراهیمبای سلامی، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و مدیرعامل هگتا در خصوص آخرین برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی همایش سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با محوریت اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: میهمانان این همایش از کشورهای  فرانسه، آلمان، اسپانیا، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آفریقای جنوبی، کرواسی، سنگاپور، تایلند و جمهوری آذربایجان و ... به ایران آمده‌اند که در مجموع این میهمانان 64 نفر از 17 کشور دنیا و 22 شرکت مهم هتل‌سازی هستند.

    عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این همایش یکی از متفاوت‌ترین همایش‌های سرمایه‌گذاری در ایران است چرا که سرمایه‌گذاران به طور مستقیم پرسش‌ها و ابهامات خود را از مسئولان رده اول کشور جویا می‌شوند.

    مدیرعامل هگتا در خصوص مقاماتی که در این همایش حضور می‌یابند، گفت: اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، وزیر مسکن، وزیر تعاون و رفاه، مسعود سلطانی‌فر؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله مقاماتی هستند که در این همایش حاضر می‌شوند و در پنل‌های مختلف پاسخگوی سرمایه‌گذاران خواهند بود.

    ابراهیمبای سلامی با بیان اینکه گروه هتل‌های بین‌المللی اکور، گروه بین‌المللی ساختمانی و هتل‌ساز وینسی، گروه بین‌المللی و ساختمان ساز بوئیک، گروه بین‌المللی ساختمان‌ساز دایلم، گروه بین‌المللی اسکوت، شرکت کولیرز، هلدینگ پورگر، اشتین‌برگر گروپ، گروه رودا، هلدینگ مارشون و دیگر شرکت‌های مهم صنعت هتلداری و هتل‌سازی دنیا در این همایش حضور می‌یابند، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم تا شرکت‌های سرمایه‌گذار و هتل‌‌ساز جهان که تا به حال مذاکراتی با ما داشتند و سؤالات و ابهاماتی در مورد نوع سرمایه‌گذاری، قوانین سرمایه‌گذاری، تضمین سرمایه‌گذاری و برگشت سودشان دارند در این جمع حاضر شوند تا ان‌شاءالله بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های مشترک مطلوبی در زمینه توسعه گردشگری و هتل‌سازی در ایران داشته باشیم.

    100 هتل در 31 استان کشور احداث می‌شود

    وی در خصوص طرح 100 هتل، 100 کسب‌وکار که در این همایش ارائه می‌شود، گفت: این طرح نخستین طرحی است که نوع مشارکت سرمایه‌گذاری و اثرات و کارکردهای طرح در بیانیه‌ای مشخص است و آن مبتنی بر توسعه صنعت گردشگری و عدالت اجتماعی است به طوری که برای اولین بار برای 31 استان کشور اعم از مناطق محروم، برخوردار، توریستی و مناطق آزاد طرح داده‌ایم و در مجموع 174 پروژه در قالب پکیج از سوی استانداران، شهرداران، مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استانها و بخش خصوصی به این همایش معرفی شده که از بین آنها صد پکیج انتخاب شده و به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. البته بعضی از این سرمایه‌گذاران بکیج‌های خود را انتخاب کردند.

    مدیرعامل هگتا ادامه داد: به طور مثال شرکت آکور فرانسه تفاهم‌نامه‌ای را با ما داشته و مذاکراتی را با ما انجام داده تا همکاری در زمینه هتل‌های هما داشته باشند.

     


    سرمایه‌گذاری خوبی طی 40 سال گذشته در گردشگری انجام نشده است

    ابراهیمبای سلامی با بیان اینکه طی 40 سال گذشته در صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام نشده و پس از برجام سرمایه‌گذاران می‌توانند در این صنعت سرمایه‌گذاری پرسودی را تجربه کنند، گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند که گردشگران خارجی در ایران باید 5 برابر شوند در حالی که این گردشگران نیازمند اقامتگاه‌های مناسب و در شأن جمهوری اسلامی ایران هستند. در همین راستا این همایش سرمایه‌گذاری برای ارائه پکیج‌های ساخت هتل در ایران به سرمایه‌گذاران خارجی برگزار می‌شود.

    وی در خصوص رقم حجم سرمایه‌گذاری در این همایش نیز گفت: رقم حجم سرمایه‌گذاری در این همایش به پروژه‌های مختلف بستگی دارد اما اگر در مجموع 100 هتل ساخته شود به طور متوسط 20 میلیارد دلار باید سرمایه‌گذاری شود که این با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری خارجی و کمک دولت امکانپذیر است.

    به دنبال بزرگ کردن بازار گردشگری ایران هستیم

    مدیرعامل هگتا در خصوص اینکه آیا پروژه ویژه‌ای مثل ساخت هتل 7 ستاره هم در این همایش ارائه می‌شود، اظهار داشت: طرح 100 هتل برای هتل‌های 3 تا 5 ستاره است و فعلاً هتل‌های 7 ستاره در اولویت نیست اما اگر کسی بخواهد هتل هفت ستاره در ایران بسازد ما به آن کمک می‌کنیم چون ایران نیازمند تمام این هتل‌ها است.

    ابراهیمبای سلامی تصریح کرد: ما به دنبال بزرگ کردن بازار گردشگری ایران هستیم، بازار فعلی منفعل، سنتی و کوچک است. پروژه 100 هتل، 100 کسب و کار برای مطرح کردن ایران در منطقه است.

    به گزارش فارس، همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری ایران، روزهای ١١ و ١٢ مهرماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار