مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل:

ظرفیت روستاهای گردشگری اردبیل مغفول است

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ظرفیت روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل بر خلاف قابلیت گردشگری این استان مغفول مانده است.

ظرفیت روستاهای گردشگری اردبیل مغفول است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، فرهاد سبحانی صبح یکشنبه در بازدید از روستای هدف گردشگری خمس تصریح کرد: در طول برنامه پنجم توسعه توجه چندانی به روستاهای هدف گردشگری استان نشده و تنها یک روستای گردشگری معرفی شده است.

    وی افزود: این در حالی است که اقلیم و سابقه فرهنگی استان اردبیل موجب شده روستاهای متعدد با ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان‌ها شکل بگیرد که هر یک می‌تواند محل بازدید گردشگران باشد.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان حمایت از روستاهای هدف گردشگری را در دو محور دانست و افزود: از جمله اینکه در برنامه ششم توسعه ثبت 11 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری برنامه ریزی شده است.

    به گفته سبحانی با مطالعات پی‌درپی مهم‌ترین روستاهایی که قابلیت‌های شاخص گردشگری دارند، احصا شده و جهت معرفی انتخاب شده‌اند.

    وی اضافه کرد: علاوه بر این اجرای طرح هادی در روستاهای با قابلیت گردشگری از جمله برنامه‌های بنیاد مسکن است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه در هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار استان تنها در 384 مورد طرح هادی اجرا شده است، ادامه داد: در صورتی که در روستایی طرح‌های سرمایه‌گذاری اجرا شود و روستا از قابلیت‌های اجرای طرح هادی برخوردار باشد، اجرا در اولویت است.

    سبحانی نمونه روستای هدف گردشگری را خمس دانست و افزود: این روستا طی سال‌های اخیر رشد و توسعه قابل‌توجهی داشته و با مشارکت مطلوب اهالی شاهد اجرای طرح هادی و آسفالت‌ریزی نیز هستیم.

    وی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر 400 هزار مترمربع از معابر روستایی استان آسفالت شده است، اضافه کرد: بخش عمده آسفالت‌ریزی در روستاهای خلخال به ثبت رسیده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان به اجرای 20 هزار مترمربع آسفالت در روستای هدف گردشگری خمس اشاره و تصریح کرد: در واقع مشارکت مردم و حضور سرمایه‌گذاران موجب شد این روستا توسعه یابد و امروز از وضعیت مطلوبی در طرح هادی خود برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار