مدیران خودروعصر اعتبار

در همایش گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتى مطرح شد؛

ظرفیت تامین مالی ۱۷۵۰ پروژه گردشگری در بازار سرمایه

افزایش ۳ برابری ورود گردشگران خارجی به ایران

عصر ساختمان- همایش بین المللی "سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتى" صبح امروز با حضور نمایندگان ١٨ کشور از جمله فرانسه، پرتغال، چین، ترکیه، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد .

ظرفیت تامین مالی ۱۷۵۰ پروژه گردشگری در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از سنا، این همایش با مشارکت سازمان میراث فرهنگى و صنایع دستی، هکتا و سازمان تأمین اجتماعی و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستی و گردشگری، حسن قالیباف مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و سرمایه گزاران خارجی فعال در صنعت توریسم تشکیل شد.

    در ابتدای این همایش، مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش موجب تحول صنعت گردشگری و رونق اقتصادی این صنعت باشد و عنوان کرد: امروز گردشگری به یکى از مهمترین فاکتورهای اقتصادی جهان تبدیل شده و ماهیت جدیدی به خود گرفته است.

    وی ادامه داد: یکى از ابعاد مهم این صنعت، کارکرد اقتصادی آن شامل اشتغال زایی، تولید، رفاه و توانمند سازی محلی است .

    رئیس سازمان میراث فرهنگى با بیان اینکه برای تأمین مالی پروژه های صنعت گردشگری ابزار های مختلفی پیش بینی شده عنوان کرد: یکى از روش های تأمین مالی پروژه های گردشگری، جذب سرمایه گذاری خارجی است. ایران در حال حاضر از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک هدف گردشگری جهانی برخوردار است و جذب سرمایه گذاری خارجی برای صنعت گردشگری نه تنها یک فرصت بلکه یک ضرورت است.

    وی افزود: طی سه سال گذشته، روند ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش داشته و طَی این مدت سه برابر شده است. در گذشته و پیش از لغو تحریم ها سرمایه گذاران خارجی در همکاری و مشارکت با ایران به چشم تردید نگاه می کردند، اما امروز آمادگى خود را برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران اعلام کرده اند.

    سلطانی فر با بیان اینکه امروز همه مسؤولان کشور به این جمع بندی رسیده اند که باید فعالیت بیشتری برای صنعت گردشگری انجام شود اظهار کرد: یکی از راه های عملی توسعه گردشگری در ایران، توسعه هتل های کشور است که این کار می تواند از طریق جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی صورت گیرد.

    وی ادامه داد: برنامه ریزی پنج ساله ساخت و توسعه هتل ها انجام شده و ساخت 300 هتل طی أین مدت پیش بینی شده است و بخش خصوصی به میدان آمده و ساخت ١٧٤ هتل کلید خورده است.

    رئیس سازمان میراث فرهنگى ضمن اشاره به ضرورت حضور همه نهاد ها و سازمان های خصوصی و دولتی کشور برای توسعه صنعت گردشگری، ابزارهای تأمین مالی این صنعت را برشمرد و عنوان کرد: برای تأمین مالی صنعت گردشگری و اجرائی شدن 1750 پروژه گردشگری می توان از همه ابزارهای تأمین مالی از جمله بازار سرمایه بهره برداری کرد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش برای وضع قوانین جدید و تسهیل فرآیند جذب سرمایه گذاری خارجی در توسعه صنعت گردشگری آغاز شده است.

    در ادامه این نشست  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  با اشاره به اینکه گردشگری یکی از مهمترین حوزه های مؤثر در اقتصاد، فرهنگ و روابط بین المللى و دیپلماسی فرهنگى است گفت: دولت با خارج کردن کشور از تحریم ها و فضای تهدید و ایران هراسی توانسته شرایط جدیدی برای همکاری سایر کشور ها و نهاد های اقتصادی عرصه بین المللى ایجاد کند و یکی از مهمترین این اقدامات جذب سرمایه گذاری خارجی در عرصه های مختلف اقتصادی از جمله صنعت گردشگری است.

    وی ادامه داد: دولت برای توسعه صنعت گردشگری مصمم است و در این راه تقویت زیر ساخت ها، ساخت هتل ها و پیشرفت سایر پروژه های گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است.

    رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از راه های خروج از وضعیت اقتصاد تک محصولی تقویت و توسعه صنعت گردشگری است و در این مسیر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری خارجی و داخلی بِر روی این صنعت دارای اولویت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار