مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس):

شهرداران در خط مقدم ایجاد کره زمینِ بهتر قرار دارند

عصر ساختمان- رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) گفت: شهرداران در خط مقدم ایجاد کره زمینِ بهتر قرار دارند.

شهرداران در خط مقدم ایجاد کره زمینِ بهتر قرار دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، دنیز کودر رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران با متروپلیس گفت: همه ما شاهد شروع عصر جدیدی از روابط بین المللی هستیم با این شعار که «جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید».

    وی افزود: بر اساس این شعار، جهان را دیگر نمی توان بر اساس تعاریف سنتی که بر اساس روابط قاره ها و کشورها بود، اداره کرد بلکه اکنون آنچه حائز اهمیت است، روابط میان شهرها است و ضروری است برای اینکه کره زمینِ بهتری داشته باشیم، آغاز به گفتگو کنیم و از این منظر شهرداران در خط مقدم همه حوزه ها قرار دارند.

    شهردار مونترال با تشکر از شهردار تهران به خاطر نگاه و برنامه های عمیقی که داشته، گفت: من در یک روز و نیمی که در تهران حضور داشتم تغییرات تهران را دیدم و پروژه های بسیاری را مشاهده کردم.

    کودر ادامه داد: تا 20 سال دیگر، 70 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند پس ضروری است برای آنها برنامه داشته باشیم تا فضای بهتری را به وجود آوریم.

    رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) با اشاره به این مطلب که چالش های کلانشهرهای دنیا مشابه هم است، افزود: موضوع آب، فاضلاب، حمل و نقل و... چالش های اساسی است که ورود شهرداران در این حوزه ها می تواند کمک موثری به دولت ها باشد.

    وی با اشاره به متروپلیس گفت: متروپلیس سازمانی است با سابقه قدیمی که با دور هم جمع شدن 14 کلانشهر ایجاد شد. ما شاهد بودیم که در دو دهه گذشته تهران نقش های بسیار مهمی را در این سازمان ایفا کرده است و به همین دلیل از نقش تهران قدردانی می کنیم.

    کودر با بیان اینکه ما شاهد آغاز عصر جدیدی هستیم، ادامه داد: ما باید به دنبال راه حل های بهتری باشیم و کانال های جدیدی را برای تعامل در روابط تازه میان کشورها ایجاد کنیم. رهبری شهرها در دوره جدید بسیار مهم است و این موضوع تاکید ما است.

    شهردار مونترال با اشاره به تفاهم نامه نیز افزود: این تفاهم نامه بستری خواهد بود برای ارتباط بیشتر تهران و متروپلیس.

    رئیس انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) در خاتمه با اعلام خرسندی از حضور در ایران گفت: حضور ما در تهران نشان می دهد با رویکرد جدید برای عصر جدید، نگاه جدی داریم و قطعا در سفر آینده به ایران فارسی را کامل یاد خواهم گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار