مدیران خودروعصر اعتبار

بهره برداری از طرح های عمرانی حوزه مرزبانی استان کرمانشاه تا پایان امسال

عصر ساختمان- فرمانده مرزبانی کرمانشاه گفت: تمام طرح های عمرانی مرزبانی مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در این استان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از طرح های عمرانی حوزه مرزبانی استان کرمانشاه تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ لطفعلی پاکباز روز دوشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان جدید گروهان مرزی خسروی، افزود: در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه، 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در دست اقدام به مرزبانی استان کرمانشاه تخصیص یافت.
    وی اظهار کرد: این اعتبار برای انجام 12 طرح عمرانی در بخش ساخت پاسگاه های مرزی، آب رسانی، احداث جاده و همچنین تقویت زیرساخت های نوار مرزی هزینه می شود که امسال به بهره برداری می رسد.
    وی بیان کرد: چهار طرح عمرانی در حوزه قصرشیرین، شامل سه ساختمان گروهان مرزی نفت شهر شمالی، نفت شهر جنوبی و سومار و همچنین ساخت برجک و طرح آبرسانی در دست اقدام است.
    فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه اظهار داشت: همچنین بخشی از اعتبارات برای طرح های عمرانی مرزبانی نیز در حوزه استانداری تخصیص می یابد و آن ها متولی پیگیری طرح های عمرانی در مناطق مرزی هستند.
    سردار سرتیپ پاکباز افزود: در استان کرمانشاه، 371 کیلومتر مرز با عراق داریم که امنیت بسیار خوبی در این مرزها حاکم و برقرار است.
    وی اضافه کرد که قصرشیرین روزگاری نه چندان دور عرصه رشادت و حماسه آفرینی رزمندگان بود تا امروز در این شهرستان امنیت کامل برقرار شود و انجام صادرات کالا از مرزهای این شهرستان نیز نتیجه رشادت های شهیدان است.
    او گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی دوشادوش هم و در کنار دیگر نیروهای مسلح برای ایجاد امنیت پایدار در داخل کشور از هیچ فعالیت و کوششی دریغ نمی کنند.
    این مقام مسوول گفت: بیش از هشت هزار مرز در 16 استان مرزی با 15 کشور همسایه داریم که برای برقراری امنیت در این مرزها، نیازمند زیرساخت های خاصی هستیم و با تلاش های صورت گرفته این مهم اکنون با حضور مقتدرانه نیروهای مسلح در استان کرمانشاه محقق شده است.
    سردار سرتیپ پاکباز، با بیان اینکه نیروهای مرزبانی در واقع سفیران وزارت خارجه در امور مرزها هستند، ادامه داد: در بحث پروتکل ها و معاهدهای بین المللی، مرزبانی در زبان صلح، متولی اصلی امور مرزهاست و همه کارها با هماهنگی مرزبانی صورت می گیرد ، زیرا نیروهای مرزبانی دارای استوارنامه از وزارت امور خارجه هستند.
    او گفت: تلاش می کنیم که مردم مرزنشین در سایه امنیت و استیفای حقوق آنها در سایه تعامل با کشورهای همسایه بر اساس معاهدهای بین المللی از مزایای مرزنشینی بهره مند شوند.
    وی با بیان اینکه امنیت و سلامت دو مقوله مهم در زندگی انسان است و تامین امنیت یک جامعه کار بسیار دشورای است، گفت: هرجا بافت جمعیتی در هر نقطه ای وجود داشته باشد نیروی انتظامی امنیت آن را برقرار می کند.
    ساختمان گروهان مرزی خسروی توسط معاونت مهندسی ناجا در زمینی به مساحت یک هزار و 355 متر مربع شامل پنج هزار و 500 متر مربع محوطه سازی، 320 متر دیوارکشی و 120 متر مربع توقفگاه با 25 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
    مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
    قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو