مدیران خودروعصر اعتبار

نیمی از بافت مسکونی تهران در برابر زلزله آسیب پذیر هستند

عصر ساختمان- دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به اینکه حدود نیمی از بافت مسکونی شهر تهران در برابر زلزله ناپایدار است، گفت متاسفانه سرعت احیای بافت‌های فرسوده در کلان‌شهر تهران کند است.

نیمی از بافت مسکونی تهران در برابر زلزله آسیب پذیر هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،سید محسن طباطبایی مزدآبادی، اظهار کرد بافت‌های فرسوده هم از منظر اجتماعی و فرهنگی و هم از نظر مدیریت بحران باید مورد بررسی و کنکاش قرار گیرند.

    وی با اشاره به اینکه اغلب این بافت‌ها به دلیل ضعف‌های اقتصادی و فرهنگی به کانون‌های بزهکاری تبدیل می شوند، گفت در شرایط بحران به خصوص زلزله نیز این بافت‌ها میزان خسارت را به طور تصاعدی افزایش می دهند.

    طباطبایی با بیان اینکه متاسفانه کلانشهر تهران یک منطقه زلزله‌خیز به حساب می آید، افزود تجارب شهرهای توسعه یافته و پیشرو در این زمینه مثل توکیو نشان می دهد با مدیریت جامع شهری می توان خطرات احتمالی بحران را تا حدود زیادی مهار کرده و خسارت را کاهش داد.

    وی با اذعان به اینکه در برنامه دوم 5 ساله شهرداری تهران موضوع بهسازی بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد طبق گزارشات کارشناسی قریب به 17 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد اما روند بهسازی و نوسازی این بافت‌ها به شدت کند است.

    دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، با بیان اینکه حدود نیمی از بافت مسکونی شهر تهران در برابر زلزله ناپایدار است، گفت در سطح کل کشور نیز قریب به 18 میلیون ایرانی یعنی حدود یک سوم از جمعیت ایران، در وضعیت بدمسکنی قرار دارند و این در حالی است که در سطح جهانی بیش از یک میلیارد نفر بدمسکن به حساب می آیند.

    بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، طباطبایی با عنوان اینکه طبق آمارها تنها حدود 20 درصد از بافت های فرسوده در کلان شهر تهران احیا شده است، گفت این انتظار وجود داشت که دولت در بسته خروج از رکود توجه جدی تری به مساله احیای بافت فرسوده می‌داشت تا از این طریق و با تحریک بازار مسکن، بخشی از رکود کاهش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار