مدیران خودروعصر اعتبار

هیچ روستایی در البرز خالی از سکنه نیست

عصر ساختمان- مدیر دفتر روستایی و شوراهای استان البرز با بیان این‌که طبق سرشماری سال ۹۰ جمعیت روستایی کشور ۲۷ تا ۲۸ درصد اعلام شد، گفت: در طول پنج سال گذشته در برخی نقاط استان البرز جمعیت روستایی مهاجرت معکوس داشته است اما برای دریافت نتایج دقیق باید تا پایان سرشماری ۹۵ منتظر ماند.

هیچ روستایی در البرز خالی از سکنه نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا رضوی اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود برخی روستاهای استان البرز خالی از سکنه شده درست نیست و هیچ روستایی در استان چنین وضعیتی ندارد.

    وی در خصوص کاهش جمعیت روستایی در کشور و استان گفت: آمار رسمی کشور نشان می‌دهد که جمعیت روستایی کشور در سال 90 حدود 27 تا 28 درصد بوده است.

    وی ادامه داد: در طول پنج سال گذشته جمعیت روستایی در استان البرز افزایش داشته و مهاجرت روستائیان با روندی معکوس همراه بوده است اما برای دریافت نتایج دقیق باید تا پایان سرشماری 95 منتظر ماند.

    این مسئول یکی از مهم‌ترین علل مهاجرت روستائیان به شهرها به خصوص در سال‌های گذشته را نبود شغل ثابت و درآمد پایدار برشمرد و افزود: بخش زیادی از مشاغل روستائیان فصلی بوده و یا کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

    رضوی به آسیب‌های مهاجرت روستائیان به شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: از همین‌رو بود که دولت یازدهم وضعیت شغلی روستائیان را به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه قرار داد.

    وی خاطرنشان کرد: پیش از این عمده تقاضای روستائیان به آب، برق، گاز و مسائلی از این دست محدود می‌شد اما اکنون روستائیان از ما تقاضای افزایش پهنای باند اینترنت را دارند که این نشان از فراهم شدن نیازهای اولیه روستائیان دارد.

    رضوی ادامه داد: ریشه همه مشکلات به خصوص مهاجرت روستائیان به شهرها فقدان شغل پایدار برای این افراد است از همین‌رو پس از بررسی‌های اولیه برای ایجاد اشتغال پایدار، وام‌ها و تسهیلات خرد و کلانی را برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفتیم که پرداخت آن در حال انجام است.

    وی با بیان این‌که این اقدام باعث صرف‌نظر روستائیان از مهاجرت به شهرها می‌شود، یادآور شد: با فراهم شدن شرایط حتی بسیاری از روستائیان مهاجرت کرده نیز به روستاهای خود باز خواهند گشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو