مدیران خودروعصر اعتبار

ورود افراد غیرمتخصص به عرصه ساخت وساز مشکل نظام مهندسی کشور است

عصر ساختمان- رئیس امور فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه گفت: مساله ای که امروز نظام مهندسی ما از آن رنج می برد ورود افراد غیر متخصص در عرصه ساخت و ساز است.

ورود افراد غیرمتخصص به عرصه ساخت وساز مشکل نظام مهندسی کشور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حمزه مصطفوی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت پنج دهه حضور در عرصه سازندگی و تجلیل از پیمانکاران و مشاوران پیشکسوت استان کردستان در سنندج افزود: در سال 1351 سازمان برنامه و بودجه بر آن شد که توانایی ها را اندازه گرفته و اجازه دهد شرکت ها و اشخاص حقوقی وارد عرصه پروژه های عمرانی کشور شوند و امروز پس از 45 سال بهترین شرکت های مهندسی در دل نظام فنی و اجرایی کشور شکل می گیرد.
    رئیس امور فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: آنچه که امروز نظام فنی و اجرایی ما را با مشکل مواجه کرده نبود یک قانون ثابت و محکم برای این نظام در کشور است.
    به گفته وی موضوعی که امروز مهندسی ما را با آسیب مواجه می کند مداخله کسانی است که نباید در این حوزه ورود پیدا کرده و یا ظرفیت خود را بیش از اندازه ای که باید باشد تعریف کنند.
    مصطفوی افزود: امروز قانون نظام مهندسی غیر قابل قبول و یک بار رد شده در مجلس، مجددا در کمیسیون عمران مطرح شده و اگر تصویب شود فاتحه نظام فنی و اجرایی کشور خوانده می شود.
    وی گفت: توسعه نیازمند متولی است و به صورت بخشی قابل انجام نیست از این رو همه ما باید در این عرصه فعال شده و دست به دست هم دهیم و برنامه توسعه را به صورت جدی پیش ببریم.
    رئیس امور فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر تعامل خوب با مشاوران اظهار کرد: تعامل درست با مشاوران بازخورد مثبت برای پروژه های کشور در بر خواهد داشت.
    وی با بیان اینکه مهمترین تصمیم یک پروژه، انتخاب درست و صحیح مشاور است ادامه داد: بدون شک اگر مشاور توانمند برای پروژه ها انتخاب نشود پروژه از بین خواهد رفت.
    مصطفوی همچنین به فعالیت پیمانکاران نیز اشاره کرد و گفت: عرصه پیمانکاری با مشاورین تفاوت دارد و کار پیمانکاران از دشواری و سختی بیشتری برخوردار است و باید در راستای رفع مشکلات موجود در این عرصه تلاش شود.
    در ادامه این آیین نمایندگان انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی استان، جامعه مهندسان استان و پیمانکاران پیشکسوت به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و در پایان تعدادی از مشاوران و پیمانکاران پیشکسوت استان تقدیر شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو