مدیران خودروعصر اعتبار

درنشست تخصصی رئیس سازمان مهندسی بررسی شد:

برای اشتغال مهندسان سیاست های توسعه ایی در پیش گرفته ایم

عصر ساختمان- حبیب الله بی طرف در پاسخ به خبرنگارعصرساختمان در خصوص اشتغال مهندسان در دوران رکود ساختمانی و سیاست های نظام مهندسی در این باره گفت: در دورانی هستیم که به واسطه رکودی که صنعت ساختمان را فرا گرفته است مهندسان زیادی بدون پروژه هستند،در این خصوص سیاست های سازمان نظام مهندسی توسعه خدمات مهندسی در کشور است .

برای اشتغال مهندسان سیاست های توسعه ایی در پیش گرفته ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، در زمینه نگهداری از ساختمان ها ظرفیت های فنی دارد که نیاز به مهندسین ساختمان دارد. در زمینه های مختلف از جمله سیستم های اتوماسیون ساختمان ها که تحت نظر شرکت های دارای صلاحیت باشد.

    در اکثر کشورهای پیشرفته نیز تمام خدمات نگهداری و تاسیساتی تحت نظر شرکت های با تجربه و دارای صلاحیت هستند،  در زمینه های جانبی هم مانند کنترل کیفی ساختمان ها از نظر مقاومت در برابر آتش یا مصالح استاندارد نیز شغل هایی تعریف می شود که مهندسین در این زمینه ها خدمات نظارتی و بازرسی انجام دهند. شایان ذکر است این موضوع در مبحث 22 ساختمان پیش بینی شده بود منتها هنوز عملیاتی نشده است.
    بی طرف درجواب به اینکه پول هایی که کارفرماها به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می کنند تا در چند مرحله به مهندسان ناظر باز پرداخت شود به چه صورت به مصرف میرسد، گفت: حق الزحمه مهندسین به عنوان منابع در اختیار سازمان مهندسی است، و این مبالغ قطعا برای بهره برداری سرمایه ای خواهد شد. اگر سازمان بخواهد ساختمانی خریداری کند یا مجموعه ورزشی و تفریحی برای استفاده مهندسین احداث کند از این منابع استفاده می کند. لازم به ذکر است طبق درخواست مجمع مهندسین این مبالغ در سپرده واسطی واریز شود و در قالب صندوق سرمایه گذاری یا تعاونی مهندسان از این سپرده ها استفاده کنند. این درخواست در حال بررسی و تصویب نهایی است.
    بیطرف با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر در عرصه اقتصاد آرامش نسبی را تجربه می‌کند و نرخ تورم در 12 ماهه منتهی به شهریور 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.3 درصد شده است،گفت: از نظر رشد رونق اقتصادی حرکت اقتصاد کشور، حرکت مثبت اما با شیب ملایم است.
    وی در خصوص تخلفاتی که در سال گذشته توسط چند نفر از اعضا سازمان صورت گرفته بود گفت: 40 میلیارد تومانی که در بانک برای دریافت وام توسط یکی از اعضا به وثیقه گذاشته شده بود در حال حاضر توسط ما بلوکه شده است. سازمان نظام مهندسی بر علیه یکی از شعب بانک شهر در دستگاه قضایی شکایت کیفری کرده و دلیل آن هم این بوده که در این شعبه سند وثیقه امضا بوده و اقدامات جعلی بر روی کپی سند وثیقه اطلاعات مختلف نوشته شده است.
    وی خاطرنشان کرد: انتظار فعالان اقتصادی این است که به رشد اقتصادی 4 درصد برسیم، بنابراین در بخش ساختمان هم انتظار این است که در ماه‌های پایانی سال در حوزه ساخت و ساز شاهد رونق باشیم.
    رئیس سازمان نظام مهندسی افزود: در 6 ماهه اول امسال نسبت به 6 ماهه سال قبل شاهد رشد 10 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی هستیم و انتظار تحرک بیشتر را خواهیم داشت.
    به گفته وی سازمان نظام مهندسی یکی از نهادهای موجود در بازار ساخت و ساز شهری است که در استان تهران دارای 105 هزار عضو حقیقی در 7 رشته مهندسی و 1400 شرکت مهندسی عضو سازمان هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار