مدیران خودروعصر اعتبار

نشانه خوب از پایان رکود معاملات مسکن

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزایش حجم معاملات مسکن در آذرماه را نشانه خوبی از پایان رکود در بازار معاملات مسکن عنوان کرد.

نشانه خوب از پایان رکود معاملات مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فرارو حسام عقبایی گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن ناشی از یک فرآیند اقتصادی سه ساله است؛ به همین دلیل در این سه سال هر بار شاهد رکود بیشتر بودیم، بنابراین هر چند امسال هم نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری بر بازار مسکن حاکم نبود اما افزایش 582 فقره‌ای حجم معاملات مسکن، نشانه خوبی برای خروج از رکود است.

    وی افزود: حجم معاملات مسکن در آذر ماه نسبت به آبان افزایش داشته است در صورتی که با توجه به تعطیلات ماه صفر تصور می‌شد که معاملات در این زمان در همان حالت رکودی باشد و حتی کاهش پیدا کند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد در آذر ماه 12 هزار و 638 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است.

    عقبایی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در آبان ماه 12 هزار و 56 واحد مسکونی در تهران معامله شده بود. به عبارت دیگر، 582 واحد مسکونی نسبت به ماه گذشته بیشتر معامله شده است و ما امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره کاهش حجم معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه مشابه در سال گذشته گفت: بازار مسکن هنوز در رکود به سر می‌برد و طبعا رکود امسال نسبت به سال گذشته به دلایل مختلف بیشتر بوده؛ بنابراین طبیعی است که ما هنوز روند رو به رشد بالایی در حجم معاملات مسکن نداشته باشیم.

    وی همچنین درخصوص پیش‌بینی رشد حجمی معاملات در دی ماه گفت: پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کمی دشوار است؛ اما شواهد نشان می‌دهد انتظار افزایش حجم معاملات، دور از انتظار نیست و احتمال رشد حجم معاملات در دی ماه 94 وجود دارد.عقبایی همچنین در پاسخ به این سوال که بازار مسکن چه زمانی از رکود خارج می‌شود و رونق می‌گیرد؟ گفت: خارج شدن از رکود و رونق گرفتن دو مساله جدا از هم است اما با نشانه‌هایی که وجود دارد، می‌توان حدس زد که بازار مسکن در ماه‌های آینده به خصوص در 6 ماه نخست سال 95 به تدریج از رکود خارج می‌شود؛ اما خروج از رکود لزوما به معنای رونق بازار مسکن نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار