مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خبر داد:

واگذاری ۵۲۱ هکتار زمین به متقاضیان در روستاهای کردستان

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان از واگذاری ۵۲۱ هکتار زمین به متقاضیان روستاهای استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ قطعه زمین دیگر در دست واگذاری است.

واگذاری ۵۲۱ هکتار زمین به متقاضیان در روستاهای کردستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، رضا قادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: تا پایان سال 94 برای تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانوار که یک‌هزار و 345 روستا است طرح هادی تهیه شده است.

    وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری اجرای 10 طرح هادی روستایی در دستور کار قرار دارد، افزود: ساماندهی کاربری روستاهای حاشیه شهر جزو برنامه‌های بنیاد مسکن استان است.

    وی بیان کرد: اجرای طرح هادی در روستاها شامل تخریب‌برداری و آواربرداری، احداث شبکه دفع فاضلاب، زیرسازی و روسازی معابر به صورت سنگ‌فرش و آسفالت و ایجاد پارک کودک در برخی روستاها است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: از سال 72 تاکنون اجرای طرح هادی در استان آغاز شد و در 476 روستای استان طرح هادی اجرا شده است.

    قادری بیان کرد: امسال در 130 روستا فاز دیگری از طرح اجرا می‌شود و از اواخر سال 94 تاکنون نیز 50 روستای استان آسفالت شده‌اند.

    وی بهره‌برداری از 10 طرح هادی در سطح استان در ایام هفته دفاع مقدس را نیز از جمله دیگر اقدامات این بنیاد برشمرد و گفت: فردا نیز 15 مهرماه به مناسبت روز روستا و عشایر در سه روستای اسکول مریوان، چراغ‌آباد دهگلان و شاهینی کامیاران طرح‌هادی افتتاح می‌شود.

    وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای این طرح در چند روستای دیگر اجرای طرح بافت با ارزش روستاهای هدف گردشگری انجام خواهد شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به صدور سند مالکیت روستایی در استان پرداخت و گفت: در این زمینه نیز سند مالکیت روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک آغاز شده و در بین 914 روستا و 21 شهر با جمعیت زیر 25 هزار نفر جمعیت 74 هزار و 351 جلد سند مالکیت صادر شده است.

    قادری بیان کرد: چهار هزار از این تعداد سند مالکیت صادر شده مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است.

    وی اضافه کرد: امسال هم پیش‌بینی شده چهار هزار جلد سند مالکیت دیگر برای روستاهای استان صادر شود.

    وی به تملک و واگذاری زمین روستایی پرداخت و گفت: یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن تملک و واگذاری زمین روستایی است که استان تاکنون 521 هکتار زمین واگذار کرده و 200 قطعه زمین نیز در دست واگذاری است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت و گفت: 40 هزار و 650 واحد مسکونی نیز تاکنون با تسهیلات بانکی ساخته شده است.

    قادری بیان کرد: براساس سند چشم‌انداز افق 1404 باید 75 درصد واحدهای مسکونی روستاها مقاوم‌سازی شوند اما به دلیل مشکلات اقتصادی فقط 50 درصد کار انجام شده است.

    وی بنیاد را همچنین متولی بازسازی مسکن روستایی دانست و گفت: روستاهایی که براثر حوادث مانند زلزله و سیل آسیب دیده‌اند از سوی بنیاد مسکن استان بازسازی می‌شوند که این بنیاد تاکنون بازسازی 29 هزار واحد روستایی در داخل و خارج از استان را در کارنامه خود دارد.

    وی همچنین به اجرای طرح منظومه‌های روستایی در استان پرداخت و گفت: این طرح باهدف ایجاد برنامه‌ای برای خدمت‌رسانی به روستاها انجام می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار