مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان

اجرای طرح هادی در۴۷۶ روستای استان کردستان

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان به مناسبت روز ملی روستا و عشایراز اجرای ۴۷۶طرح هادی در روستاهای استان کردستان خبر دادو گفت:از سال ۷۲ به بعد حداقل یک فاز طرح هادی در روستاهای استان اجرا شده است.

اجرای طرح هادی در۴۷۶ روستای استان کردستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از آریا ، رضا قادری افزود: بیش از 40 هزار و 650 واحد مسکونی با همت بنیاد مسکن، در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر این استان، با دریافت تسهیلات بانکی احداث شده که برای  واحد های مسکونی روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر در مجموع بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
    وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی روستایی که بر اثر حوادث مانند جنگ، زلزله و سیل آسیب دیده اند از سوی بنیاد مسکن بازسازی می شوند افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تاکنون اقدام به بازسازی 29 هزار واحد روستایی در داخل و خارج از استان نموده است.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه گفت: تاکنون  در 476 روستای استان طرح هادی اجرا شده که بیش از 70 درصد جمعیت روستایی کردستان در آنها ساکن هستند.
    وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی در روستاها شامل تخریب برداری و آواربرداری، احداث شبکه دفع فاضلاب، زیرسازی و روسازی معابر به صورت سنگ فرش، آسفالت، احداث شهربازی، پارک کودک جدول گذاریو اجرای آبراه در برخی روستاها است.
    قادری گفت: امسال در 130 روستا فازهای دیگری از طرح هادی اجرا می شودکه اواخر سال 94 تاکنون نیز 50 روستای استان آسفالت شده اند.
    وی با اشاره به اتمام تهیه طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار استان افزود: استان کردستان هزار و 345روستای بالای 20خانوار دارد که طرح هادی برای تمام این روستاها تهیه و تدوین شده است.
    قادری در ارتباط با اهداف مورد نظر از تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی نیز گفت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
    وی در خصوص واگذاری زمین روستایی به متقاضیان نیز گفت: تاکنون 521 هکتار زمین به متقاضیان در روستاهای کردستان واگذار شده و امسال 200 قطعه زمین دیگر در دست واگذاری است.
    وی افزود: واگذاری زمین به اهالی روستاها برای احداث واحدهای مسکونی و طرح های عمرانی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها داشته باشد.
    به گفته قادری افراد مجرد ساکن در این مناطق نیز تحت شرایط خاص می توانند ضمن دریافت زمین مورد نیاز از تسهیلات بانکی احداث واحدهای مسکونی بهره مند شوند.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: صدورسند مالکیت روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک آغازشده که تاکنون  74 هزار و 351 جلد سند مالکیت روستایی صادر شده است.
    وی خاطر نشان کرد:  پیش بینی شده در سال جاری برای روستاییان استان چهار هزار جلد سند مالکیت دیگرصادر شود.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان گفت: همزمان با روز ملی روستا و عشایر سه طرح هادی روستایی در شهرستان های مختلف استان به بهره برداری می رسد که شامل روستای اسکول مریوان، چراغ آباد دهگلان و شاهینی کامیاران هستند می باشد.
    15 مهر ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار