مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهاد دوباره قالیباف برای انتقال راه‌آهن و فرودگاه مهرآباد از تهران

عصر ساختمان:شهردار تهران پیشنهاد قبلی خود مبنی بر انتقال راه‌آهن و فرودگاه مهرآباد به دلیل آلایندگی بالای آنها را مطرح کرد.

پیشنهاد دوباره قالیباف برای انتقال راه‌آهن و فرودگاه مهرآباد از تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در ادامه سخنان خود در برنامه نگاه یک، در پاسخ به این پرسش که چه نهادی مسئول اجرای این مصوبه دولت است، گفت: سازمان محیط زیست ستاد این کار در دولت است و باید مشخص کند هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط به این موضوع باید چه اقداماتی انجام دهند. چرا در تهران باید هنوز یک خودروی کاربراتوری حرکت کند.  در حال حاضر می‌توان گفت سوخت مورد استفاده شهر تهران استانداردهای ممکن را دارد ولی این سوخت در یک خودروی کاربراتوری مصرف می‌شود آلودگی ایجاد می‌کند.

    قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران دو پیشنهاد به دولت دارد، گفت: پیشنهاد نخست ما انتقال ایستگاه راه‌آهن به خارج از تهران و پیشنهاد دوم انتقال فرودگاه مهرآباد است چرا که نقش بسیاری در آلایندگی هوای شهر تهران دارند. در عین حال نیز آماده هرگونه همکاری با دولت هستیم. شهرداری تهران و حتی شهرداری سایر کلانشهرها آماد‌ه‌اند هر تصمیمی ولو اینکه از نگاه ما منطقی نباشد را به اجرا درآورد اما درعین حال معتقدیم بیش از هر چیزی حل مشکل نیازمند مدیریت صحیح در اجراست.

    وی با تاکید بر اینکه دولت مشکلات و مشغله‌های فراوانی دارد، گفت: اگر دولت به این تشخیص برسد که حل معضل آلودگی هوا برعهده شهرداری تهران باشد آمادگی داریم آن را بپذیریم و در یک دوره زمانی مشخص، هوای شهر را به شرایط سالم برسانیم.

    شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره انتقاد برخی اعضای شورا که خواستار صرف هزینه برای حمل و نقل عمومی به جای ادامه روند پروژه شهر آفتاب بودند، گفت: مصوبات شورای شهر مانند مجلس شورای اسلامی موافقان و مخالفانی دارد. در پروژه شهر آفتاب نیز ما تابع مصوبات شورا هستیم من معتقدم شورای شهر با تصویب بودجه 180 میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه از قضا تصمیم درستی گرفت.

    قالیباف ادامه داد: افتتاح پروژه شهر آفتاب تاثیر قابل توجهی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران خواهد داشت. سال‌ها مردم از ترافیک نزدیک نمایشگاه ناراضی بودند و هیچ کس مسئولیت انتقال آن را به خارج از شهر برعهده نمی‌گرفت اما خوشبختانه این پروژه در حال طی کردن مراحل است و تا اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری با هزینه پل صدر می‌توانست 100 کیلومتر مترو بسازد، گفت: 60 درصد بودجه شهرداری در حوزه زیرساخت‌ها متمرکز بر توسعه حمل و نقل عمومی است. پل صدر نیز در شورای دوره سوم مورد بحث‌های کارشناسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم به ساخت آن گرفته شد. در حال حاضر ساخت هر کیلومتر مترو 240 میلیارد تومان هزینه دارد این در حالی است که هزینه پل صدر 1200 میلیارد تومان بود.

    شهردار تهران افزود: بنده شهادت می‌دهم علی‌رغم سلایق مختلف سیاسی بین اعضای شورای شهر وجود دارد، اما هیچ کدام از آنها جریانات سیاسی را در موضوعات شهری دخیل نکرده‌اند.

    قالیباف در پاسخ به پرسش دیگری درباره شفافیت مالی در شهرداری، اظهار داشت: صراحتا اعلام می‌کنم که شفاف ترین دوره مالی در شهرداری دوره کنونی بوده است. در گذشته اصلا حسابداری در شهرداری انجام نمی‌شد. جرایم اقتصادی بزرگی تاکنون صورت گرفته اما یک مورد از آنها در مورد شهرداری نبوده است البته بنده منکر تخلف در شهرداری نیستم اما شهرداری در مبارزه با فساد توسط دستگاه‌های ناظر مورد تقدیر قرار گرفته است.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پاداش‌های میلیاردی به مدیران شهرداری گفت: اصلا چنین چیزی امکان ندارد. 3 سال است که سفرهای خارجی را به حداقل رسانده‌ایم و به هیچ یک از مدیران در این سفرها حق ماموریت پرداخت نمی‌کنیم.

    شهردار تهران درباره هتل اسپیناس و پاساژ علاءالدین گفت: ما معتقد بودیم در هتل اسپیناس تخلفی صورت نگرفته و صراحتا اعلام کردیم که همه ضوابط و مقررات لازم در آن رعایت شده است. در ساخت پاساژ علاءالدین که متعلق به 15 سال پیش است و پایانه کار است تخلفات دیگری نیز صورت گرفت که با آن قاطعانه برخورد کردیم.

    قالیباف درباره ضوابط بلندمرتبه‌سازی نیز اظهار داشت: ما برای این موضوع پیشنهاداتمان را به شورای عالی شهرسازی اعلام کردیم و تصمیم نهایی با این شوراست. هر تصمیمی که از سوی شورای عالی صورت گیرد لازم‌الاجرا می‌دانیم.

    وی در پایان در خصوص طرح ساماندهی دستفروشان و مورد برخورد ماموران شهرداری با یک لبوفروش طی چند شب گذشته گفت: ما با یک برنامه‌ریزی 1.5 ساله معتادان متجاهر را ساماندهی می‌کنیم تا درباره موضوعی که به آن اشاره کردید هنوز اطلاعات دقیق به دستمان نرسیده ولی با آنها تاکید کردیم اگر پیمانکاری در برخورد با دستفروشان تخلفی انجام دهد با آن برخورد خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار