مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی در سنندج اعلام کرد:

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی راه آهن همدان-سنندج

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح خط راه آهن تهران - همدان در بهار سال آینده، گفت: خط راه آهن همدان – سنندح نیز با پیشرفت ۳۰ درصد فیزیکی هم اکنون در دست اجرا و پیگیری است.

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی راه آهن همدان-سنندج
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان »به نقل از مهر ، عباس آخوندی اظهار داشت: کردستان در حوزه ارتباطات و راه می تواند به عنوان یکی از محورهای اصلی در کشور تبدیل شود و به همین دلیل توسعه کریدور شمال به جنوب در غرب کشور در اولویت قرار دارد.

    وی با اشاره به نقش حیاتی کریدور شمال به جنوب در حوزه ارتباطات داخلی و بین المللی، بیان کرد: با بهره برداری کامل از این طرح که طول آن بیش از هزار و 450 کیلومتر است، نه تنها بخش زیادی از تردد داخلی، حتی موضوع اتصال بندر امام خمینی (ره) به مرز بازرگان عملی می شود.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 320 کیلومتر از طول این مسیر در استان کردستان واقع شده است که قطعات متعددی از آن احداث و به بهره برداری رسیده است و تلاش خواهیم کرد که زمینه برای تسریع و افتتاح سایر قطعات این پروژه نیز فراهم شود.

    وی به وضعیت جاده سنندج – مریوان به عنوان یکی دیگر از راه های ارتباطی مهم در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به ترانزیتی بودن این مسیر لازم است که این پروژه نیز در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری برسد و خوشبختانه مسیر جدید سنندج – مریوان نیز هم اکنون پیشرفت خوبی دارد.

    شاخص بهره مندی از راه آسفالت روستایی در کردستان پایین است

    وی به وضعیت دیگر جاده های بین شهری در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در سنندج – همدان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و قرار است که با واگذاری شماری دیگر از قطعات آن به پیمانکار هر چه سریعتر این پروژه نیز به صورت کامل به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک برود.

    آخوندی به وضعیت راه های روستایی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نا امنی ها و همچنین هشت سال دفاع مقدس متاسفانه در حوزه آسفالت راه روستایی در کردستان وضعیت چندان خوب نیست و به همین دلیل جبران این وضعیت نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.

    وی افزود: در حوزه راه روستایی هم اکنون دو هزار و 500 کیلومتر راه روستاهای بالای 50 خانوار نیازمند آسفالت است که هزار کیلومتر آن امسال در دستور کار قرار گرفته و در صورت افتتاح آن، کردستان به میانگین کشوری در حوزه بهره برداری از راه روستایی می رسد.

    وزیر راه و شهرساز به وضعیت راه آهن تهران – سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی در حوزه راه آهن این است که باید به صورت شبکه ای اجرا شود و به همین دلیل مسیر تهران – همدان تا بهار سال آیندخ تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو