مدیران خودروعصر اعتبار

پیش بینی یک کارشناس از آینده بازار مسکن:

رکود مسکن تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت

عصر ساختمان:احمدرضا سرحدی گفت: زمانی بازار مسکن از رکود خارج می‌شود که ملک‌های آماده‌ای که اکنون وجود دارد و چندین برابر تقاضای موثر هستند قابلیت فروش داشته باشند و در بازار عرضه شوند، در غیر این صورت رکود همچنان ادامه خواهد داشت.

رکود مسکن تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از نسیم آنلاین، احمدرضا سرحدی، کارشناس بازار مسکن گفت: رکود مسکن نه تنها برای امسال و سال آینده از بین نخواهد رفت، بلکه شاید چند سال دیگری هم طول بکشد، برای اینکه خارج شدن از این وضعیت رکودی تنها یک راه دارد و آن داشتن اقتصاد روان است و باید بتوانیم تولید سرانه و تولید ملی را بالا ببریم و افرادی که نیازمند واقعی مسکن هستند توانمند شده تا بتوانند وارد بازار شوند.

    او در ادامه بیان کرد: همچنین زمانی بازار مسکن از رکود خارج می‌شود که ملک‌های آماده‌ای که اکنون وجود دارد و چندین برابر تقاضای موثر هستند قابلیت فروش داشته باشند و در بازار عرضه شوند، در غیر این صورت رکود همچنان ادامه خواهد داشت.

    سرحدی گفت: بنابراین تا زمانی که افرادی که واقعاً نیازمند به مسکن هستند، برای ورود به بازار توانمند نشوند؛ این مشکل حل نخواهد شد، زیرا اکنون تعدادی از افراد بیکار هستند و در معاش یومیه خود مانده‌اند، بنابراین پول اضافه‌ای ندارند که با هزینه‌های سنگین مسکن، وارد بازار مسکن شوند؛ از طرفی وام‌های مسکن نیز تاثیر چندانی ندارد، به خاطر اینکه مقدار این وام‌ها بسیار کم است و بخش اعظم قیمت ساختمان را پوشش نمی‌دهد و اگر هم بیشتر شود، بازپرداخت آن توسط گیرندگان وام‌ها امکان‌پذیر نیست، یعنی کسی که بیکار است یا جوانی که تازه سر کار رفته و ماهی 800 یا 900 هزار تومان حقوق می‌گیرد، چگونه می‌تواند اقساط یک میلیون و 1.5 میلیون تومان ماهانه را دهد.

    او تصریح کرد: بنابراین خروج از رکود، موکول می‌شود به زمانی که اقتصاد ما پویا شده، موانع رشد اقتصادی برداشته شود و ما بتوانیم در اقتصاد جهانی ادغام شده و تولید ملی را بالا ببریم و از این طریق اشتغال و درآمد ایجاد شود و در آن زمان است که بازار کم‌کم به حالت طبیعی خود برمی‌گردد و این در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد، بلکه در میان‌مدت امکان‌پذیر می‌شود و این میان‌مدت می‌تواند بین سه تا پنج سال آینده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو