مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس پیشین مرکز تحقیقات وزارت راه:

مردم عادی نمی‌توانند اقساط وام ۶۰ میلیونی مسکن را پرداخت کنند

دولت روحانی تمایلی برای خروج مسکن از رکود ندارد

عصر ساختمان:محمود فاطمی عقدا گفت: دولت تمایلی ندارد که بازار را از رکود خارج سازد و دولت بازار مسکن را راکد نگه داشته تا جهشی در قیمت‌ها ایجاد نشود.

مردم عادی نمی‌توانند اقساط وام ۶۰ میلیونی مسکن را پرداخت کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از نسیم آنلاین ، رئیس پیشین مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، ارایه تسهیلات 60 میلیون تومانی مسکن با نرخ بهره 18.5درصدی توسط بانک مسکن را از هم اکنون محکوم به شکست دانست.

    چندی پیش، بانک مسکن از ابلاغ بخشنامه وام جدید خرید مسکن به میزان 60 میلیون تومان خبرداد و اعلام داشت که مردم می توانند ازابتدای  دیماه، برای دریافت وام 60 میلیون تومانی به شعب  بانک مسکن مراجعه کنند.

    طبق اعلام بانک مسکن، دریافت کنندگان وام 60 میلیون تومانی مسکن،باید تسهیلات دریافتی رابا نرخ بهره  18.5 درصدی بازپرداخت کنند.

    محمود فاطمی عقدا در گفتگو با نسیم تعیین نرخ سود 18.5 درصدی  را برای  ارایه تسهیلات  خرید مسکن رقم بسیار بالایی  دانست و گفت که دریافت کنندگان  وام هم با توجه به شرایط بداقتصادی ، برای بازپرداخت اقساط با مشکلات جدی مواجه خواهند شد و افزود که بانک مسکن هم بر این اساس با پرونده های زیاد قضایی در عدم پرداخت تسهیلات مواجه خواهد شد.

    وی، پیرامون چشم انداز بازار مسکن هم افزود که با توجه به رکود سنگین حاکم بر بازار مسکن، دولت تمایلی ندارد که بازار را از رکود خارج سازد و توضیح داد  که دولت بازار مسکن را راکد نگه داشته تا جهشی در قیمت ها ایجاد نشود.

    به گفته رئیس پیشین مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، مادامیکه دولت به بازارمسکن تزریق نقدینگی نداشته باشد، مشکل رکود مسکن ادامه یافته و  بیکاری فعالان این صنعت هم استمرار خواهد یافت.

    وی، با بیان اینکه سیاست دولت در قبال  بازارمسکن تا اکنون که درست نبوده است ، افزود که اگر دولت به مسکن مهر، توجه خاصی کند، بخشی مهمی از مشکلات کنونی بازار مسکن حل خواهد شد وادامه داد که فرار دولت از مسکن مهر فایده ای  ندارد.

    به گفته وی، دولت نمی تواند ازمسکن مهر فرار کند و برای خروج از بحران،ابتدا باید مسکن مهر را به سرانجام برساند.

    وی،با بیان اینکه دولت باید مقدمات افت نرخ تمام شده پول را فراهم آورد،گفت که نرخ بالای پول  در ایران با هیچ کشوری قابل قیاس نیست.

    فاطمی عقدا،تاکید کرد که دولت باید هزینه تمام شده پول راکاهش دهد وافزود که دولت درراستای افزایش  درآمد سرانه مردم گامهای  جدی برنداشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو