مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار تندگویان درباره فرسودگی سینما و تئاترهای پایتخت

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نسبت به اتمام عمر مفید سازه‌های سینماها، سالن‌های تئاتر پایتخت هشدار داد.

هشدار تندگویان درباره فرسودگی سینما و تئاترهای پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان با اشاره به فرسودگی سازه سینماها و تالارهای تئاتر پایتخت گفت: بارها موضوع فرسودگی ساختمان سینماها و تئاترها و حتی ابنیه دانشگاهی و برخی بیمارستان‌ها را طی نامه‌ای به مسئولان امر گوشزد کرده و از آنها درخواست کردیم که نسبت به ایمن سازی هر چه سریعتر این سازه‌ها اقداماتی انجام دهند.

    وی با بیان اینکه امروزه ساختمان بسیاری از سینماها و تالارهای تئاتر استحکام خود را از دست داده و جزو بافت فرسوده محسوب می‌شوند تصریح کرد: بسیاری از تالارهای سینمایی و تئاتر عمر مفید سازه‌شان به اتمام رسیده و حتی خروجی ایمنی نیز ندارند.

    تندگویان با بیان اینکه موضوع فرسودگی ساختمان این مراکز عمومی که مورد استفاده مردم هستند را طی نامه نگاری با سازمان نظام فنی مهندسی و شورای عالی شهرسازی گوشزد کرده‌ام گفت: متاسفانه طی یک سال اخیر سه مرتبه در خصوص لزوم ایمن سازی سازه این مراکز گوشزد کرده‌ام؛ اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است.

    وی با بیان اینکه فرسودگی و اتمام عمر مفید سازه، تنها مربوط به تالارهای تئاتر و سینماهای شهر نیست افزود: بسیاری از تالارهای دانشگاه‌های قدیمی همچون تهران نیز تقریبا دچار فرسودگی شده که به عنوان مثال می‌توان به تالار ابوریحان و سالن‌های دانشکده پزشکی اشاره کرد که عمر مفید سازه آنها به اتمام رسیده و باید برای مقاوم سازی آنها اقداماتی انجام داد.

    تندگویان با بیان اینکه آمار مشخصی از میزان فرسودگی سالن‌های سینما، تئاتر و دانشگاه‌های تهران نداریم، گفت: با این حال حدود 40 درصد سازه سینماها و تئاترهای پایتخت فرسوده شده و باید برای مقاوم سازی آنها طرح فوری ارائه شود چرا که بعضا ترک‌های سازه به طور عینی مشخص است و حتی می‌توان گفت که برای ریزش این ساختمان لازم نیست که منتظر زلزله‌ای باشیم و باید با قید فوریت طرح‌هایی برای مقاوم سازی آنها ارائه داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار