مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تشریح کرد:

آخرین وضعیت ساخت و ساز در میدان سپاه

عصر ساختمان:رئیس شورای شهر آخرین وضعیت ساخت و ساز در میدان سپاه را تشریح کرد.

آخرین وضعیت ساخت و ساز در میدان سپاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی ، مهدی چمران در ارتباط با ادامه روند ساخت و ساز در میدان سپاه نیز گفت: اعلام کرده‌ایم که 4 طبقه از ساختمان باید کاسته شود و یک طبقه نیز از ساختمان جلویی اما شاهد هستیم که این ساخت و ساز همچنان در هوا باقی مانده است. چندین بار هم به شهردار گفته‌ایم و شهردار هم تلاش کرده است و نامه‌ای هم تنظیم شده تا در صحن شورا مطرح شود.
    وی در ادامه با تاکید بر اینکه اولین مشکل آلودگی هوا در بخش حمل و نقل عمومی است، افزود: قانون کاهش آلودگی هوا سال 78 تصویب شده و 82 که وارد شورا شدیم در دفتر وزیر کشور وقت این بحث را دنبال کردیم و قرار شد با تاسیس دولت الکترونیک شاهد کاستن از تردد غیرضروری در شهرها و اقداماتی در این راستا باشیم. اما از آن زمان تا به حال چقدر شاهد تغییرات بودیم؟
    وی با انتقاد از اینکه آن زمان تعداد اتوبوس‌های شهر تهران 6 هزار دستگاه بود الان هم همین میزان است، متذکر شد: در طرح جامع ترافیک تصویب کردیم تهران به عدد 11 هزار اتوبوس برسد. 6 خط داخلی مترو نیز تمام شود. برنامه ریزی که مربوط به قبل از انقلاب است و جمعیت آن موقع. در حالی که هنوز این خطوط تکمیل نشده‌اند و 4 خط دیگر هم که پیش‌بینی شده است باید آغاز شوند تا پاسخگوی نیاز 10 میلیونی تهرانی باشیم.
    چمران با تاکید بر اینکه در جهت کاهش آلودگی هوا باید هم خودمان کمر به همت ببندیم و هم دیگران به میدان بیایند، افزود: 20 تا 22 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از موتورسیکلت‌ها و 12 درصد ناشی از عدم معاینه فنی است که قانون آن همچنان 5 ساله است. در حالی که مجلس باید بیاید این قانون را حداقل به یک سال کاهش دهد. اتومبیل‌های خارجی هم باید معاینه فنی شوند.
    وی در پاسخ به این سوال که مشکلات لایحه برنامه ششم توسعه که قرار بود در اجلاس شوراهای سراسر کشور در بندرعباس مطرح شود به کجا رسید نیز گفت: مشکلات این لایحه در بندرعباس مطرح شد. در شهرهای دیگر هم از سوی اعضای شورا بررسی شده است. نظرات همه را گرفتیم و نامه‌ای تهیه شده تا برای معاون اول و شخص رئیس‌جمهور ارسال شود.
    چمران در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند باید از هر گونه بلند مرتبه سازی در منطقه22 جلوگیری شود نیز اظهارکرد: آیین نامه ساخت بلند مرتبه سازی در شورای عالی شهرسازی تصویب شده و آنها باید پاسخش را بدهند. در زمینه شهرسازی معتقدم در همه جای تهران نمی‌تواند بلند مرتبه سازی انجام شود بلکه باید در مناطق خاصی انجام شود.
    وی افزود: اینکه گفته می‌شود کریدور باد تهران در منطقه 22 مسدود شده است حرف کارشناسی نیست. زیرا کریدور باد تهران به باد شهریار معروف است. بادهای دره‌های شمال هم به سمت شهر می‌آید. اما نکته مهم آن است که باد در کف زمین حرکت نمی‌کند و در مسیر خاصی حرکت می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار