مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس میراث فرهنگی بویراحمد:

۸۰ اثر تاریخی بویراحمد به ثبت ملی رسید

عصر ساختمان- رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد از ثبت ملی ۸۰ اثر تاریخی شهرستان خبر داد.

۸۰ اثر تاریخی بویراحمد به ثبت ملی رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد حسین‌زاده صبح امروز در جلسه صیانت از آثار تاریخی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه همکاری مدیران در حفاظت از آثار تاریخی بوده، گفت: انتظار می‌رود مدیران در حیطه کاری خود همکاری لازم را در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی وظیفه عموم جامعه است، گفت: حفاظت از آثار تاریخی باید در جامعه نهادینه شود.

    رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد نقش رسانه‌ها در حفاظت از آثار تاریخی را موثر خواند و گفت: رسانه‌ها با آگاه‌سازی جامعه می‌توانند فرهنگ حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی را نهادینه کنند و به مردم اعلام کنند که مالک اصلی آثار تاریخی خود مردم هستند.

    حسین‌زاده نقش انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حفاظت از آثار تاریخی را مهم خواند و گفت: 180 انجمن فعال داریم که در 30 روستا برای حفاظت از آثار تاریخی شهرستان تشکیل شدند.

    وی از شناسایی 200 اثر تاریخی در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: خوشبختانه 80 اثر تاریخی شهرستان تاکنون ثبت ملی شدند.

    وی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان را در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی به کار می‌گیریم، گفت: خوشبختانه با هوشیاری یگان‌های حفاظت طی شش ماه گذشته هیچ‌گونه حفاری غیرمجاز در سطح شهرستان گزارش نشده است.

    رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد تصریح کرد: عدم حفاری غیرمجاز در شش ماه گذشته با همکاری خوب فرمانداری، بخشداران و دهیاران و آحاد مردم محقق شد و از ورود قاچاقچیان آثار تاریخی جلوگیری کردیم.

    رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه نقش رسانه‌ها در صیانت از آثار تاریخی را مهم خواند و گفت: با برگزاری جلسه مشترک با رسانه‌ها و صدا و سیمای استان می‌توان اهمیت موضوع را تبیین کرد.

    سالار احمدی اذعان کرد: شهرستان بویراحمد دارای 150 کانون فرهنگی و هنری بوده که می‌توان از ظرفیت آنها با برگزاری جلسه‌ای مشترک در صیانت از آثار تاریخی استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو