مدیران خودروعصر اعتبار

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق کودک

به گزارش عصر ساختمان: دکوراسیون اتاق کودک یکی از متنوع ترین مکان ها در طراحی داخلی است زیرا هر روز شاهد سبک و شیوه ای جدید در نوع چیدمان و تزیین دکوراسیون این اتاق ها هستیم.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق کودک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وب‌سایت اتاق، از استیکرهای دیواری گوناگون گرفته تا تخت خواب های لوکس و شیک همگی در ایجاد این گستردگی نقش زیادی ایفا می کنند. اما مدل هایی که از همه لحاظ یگانه و تک باشند نیازمند دقت و نقشه ریزی درست هستند،  مدل هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد از بین همین نمونه های یگانه و منحصر بفرد انتخاب شده که با طراحی ویژه خود هیچ وقت فراموش نمی شوند.

زمانی که به طراحی داخلی اتاق کودک می رسیم، استفاده از سبک مدرن و ساده همیشه جزء بهترین روش ها خواهد بود. مسلما وسایل اتاق کودک نقش مهمی در تعیین سبک مدرن اتاق دارند بنابراین باید در انتخاب لوازم اتاق، بخصوص مبلمان مانند تخت خواب و کمدها دقت زیادی بخرج دهید.

پس از تهیه وسایل اصلی، چیدمان آنها مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون اتاق است. بنابراین قفسه های نگهداری لوازم و اسباب بازی های کودک یک وسیله لازم و ضروری برای اتاق بحساب می آید.

طراحی اتاق کودک اگر طبق اصول پیش برود، آسان و ساده خواهد بود اما در این سادگی دکوراسیونی بسیار شیک و برجسته خودنمایی خواهد کرد. شکل زیر یک اتاق بسیار کوچک را نشان می دهد که درنهایت زیبایی و کارایی تبدیل به اتاقی بسیار مناسب مطابق با خواسته های کودک شده است. اتاق زیر برای کودک دختر طراحی شده اما بجای استفاده از تم های دخترانه مرسوم، از تن های شاد و تازه تری مانند سبز روشن، زرد لیمویی و آبی روشن استفاده می کند. البته اگر دقیق تر نگاه کنید به میزان جزئی هم رنگ صورتی بروی طرح دیوار وجود دارد.

مدل دوم مثال بارز یک اتاق کامل است زیرا تا سنین جوانی نیز همراه کودک خواهد بود بدون اینکه نیاز به تغییرات گسترده در اتاق باشد. تم رنگی اتاق خنثی است، دیوارها، پرده ها، مبلمان و کفپوش خانه سفید و روشن است اما برای جذابیت بیشتر دکوراسیون اتاق کودک، از رنگ های متنوع و شاد مانند حروف الفبای انگلیسی، کوسن ها و روتختی رنگارنگ نیز استفاده شده است. تنها رنگ شادی که در اتاق ثابت خواهد ماند، رنگ زرد بالای کتابخانه است که البته برای دوران نوجوانی علاوه بر دوران کودکی نیز گزینه مطلوبیست چرا که نماد آفتاب و درخشندگی است. باقی رنگ ها در وسایل و لوازم اتاق بکار رفته که به راحتی قابل جابجایی و تعویض هستند.

یک طراحی تک رنگ با زمینه سرد مناسب اتاق پسران. اتاق زیر تمی سیاه و سفید دارد که با میزان کمی رنگ سبز ترکیب شده است. جالب ترین قسمت طراحی اتاق استفاده از دیوار تخته سیاه در قسمت میز تحریر است. این کار در رشد ذهن خلاق کودکان بسیار تاثیر گذار است و توصیه می شود حتما در اتاق کودکانتان چه پسر و چه دختر از آن استفاده کنید. با توجه با اینکه اتاق فضای کمی دارد، تخت خواب به صورت تاشو طراحی شده تا در مواقع غیر ضروری به داخل دیوار رفته و جمع شود. با این کار فضای بیشتری با بازی کودک آزاد می شود.

یک اتاق دخترانه لوکس می تواند طرحی دقیقا مشابه شکل زیر داشته باشد. در این اتاق خواب رنگ بنفش و صورتی تم دخترانه اتاق را شکل می دهند. همانطور که می دانید بنفش و صورتی ترکیب رنگی مرسومی است که برای مدت زیادی به انتخاب اول کودکان و والدین تبدیل شده و پیش بینی می شود این محبوبیت همچنان ادامه داشته باشد. برای افزودن جذابیت بیشتر نیز عکس پروانه و اسب بروی دیوارها کشیده شده و قفسه و سقف نیز از ترکیب رنگی سفید و بنفش استفاده می کند.


همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، طراحی دکوراسیون اتاق کودک، دکوری ها را نباید هیچوقت فراموش کرد. دکوری هایی که روی کف یا دیوار اتاق نصب می شوند جذابیت و رنگ های شاد را به بهترین شکل وارد دکوراسیون می کنند بدون اینکه هزینه زیادی در بر داشته باشند. حتی یک قالی با شکل و رنگ های شاد می تواند نقش یک دکوری زیبا و کاربردی را ایفا کند. استیکر یا تابلوچسب های دیواری هم همیشه جزء در دسترس ترین و راحت ترین دکوری ها برای تزیین دیوار اتاق کودک هستند بخصوص اگر دیوارهای اتاق به رنگ سفید باشند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار