مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد؛

بورس کالا، حلال مشکلات فروش، قیمت گذاری و تامین مالی صنعت فولاد

عصر ساختمان- به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد، بورس کالا طی سال های گذشته توانسته با ساز و کارهای خود مشکلات مکانیسم فروش و قیمت گذاری شرکت های فولادی را برطرف کند و به تازگی نیز با طراحی ابزارهای مالی درصدد تسهیل تامین مالی تولیدکنندگان بوده که شرکت های فولادی می توانند از این مسیر سرمایه در گردش خود را تامین کنند.

بورس کالا، حلال مشکلات فروش، قیمت گذاری و تامین مالی صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  تسنیم، رسول خلیفه سلطان به معامله محصولات فولادی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: بورس کالا بستر مناسبی برای معامله محصولات شرکت هایی است که خرید و فروش روزمره و زیاد دارند؛ همچنین بورس کالا توانسته شرکت ها و مصرف کنندگان بزرگ که عملا به برگزاری مناقصه در معاملات بزرگ الزام دارند را نجات داده تا آنها به صورت شفاف خرید و فروش کنند.

    وی تاکید کرد: بورس کالا، شرکت ها را از انجام تشریفات معاملات نجات داده و اجازه می دهد تا شرکت ها به صورت شفاف و مستقیم به معامله بپردازند.

    تامین مالی صنعت فولاد از بورس کالا

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد عنوان کرد: مکانیسم بورس کالا در سال های گذشته، مشکلات فروش و قیمت گذاری شرکت های فولادی را برطرف کرده و این بورس امروز در مسیر توسعه ابزارهای مالی قدم برداشته است.

    وی در ادامه به تامین مالی شرکت های تولیدکننده فولاد از طریق ابزارهای بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بورس کالا اقدامات مثبتی در راستای طراحی و اجرای ابزارهای جدید مالی انجام داده است که این اتفاق می تواند به صنایع مختلف کمک کند بنابراین شرکت های تولید کننده برای تامین مالی باید از ابزارهای بازار سرمایه استفاده کنند تا این روش رفته رفته در بین طیف وسیعی از فعالان اقتصادی جای ثابتی باز کند.

    وی به تامین مالی موفقیت آمیز تولیدکنندگان سنگ آهن و فولاد در سال گذشته از طریق انتشار اوراق سلف موازی اشاره کرد و افزود: بورس کالا می تواند برای تامین مالی صنعت فولاد در بازار داخلی و حتی خارجی تاثیرگذار باشد.

    خلیفه سلطان در پایان گفت: بنابراین با توجه به ساز و کارهای بورس کالا باید تامین مالی تولید کنندگان صنایع مختلف از طریق بورس کالا و با قیمت مناسب صورت بگیرد تا تامین مالی از طریق بورس جایگزین تامین مالی از طریق بانک ها شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار