مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری اردبیل در پروژه های شهری و صندوق زمین و مسکن سرمایه گذاری می کند

عصر ساختمان:شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در پروژه های شهری و صندوق زمین و مسکن سرمایه گذاری می کند.

شهرداری اردبیل در پروژه های شهری و صندوق زمین و مسکن سرمایه گذاری می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ، حمید لطف اللهیان در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به عملکرد موفق برخی از شهرداری ها در عبور از بحران رکود اقتصادی از پروژه های پل قدس و پل نیایش اردبیل به عنوان پروژه های قابل اجرا با روش های جدید برای توسعه شهری نام برد و خرید 40 هکتار زمین های حریم شهری بلاتکلیف را نمونه ای از اقدامات شهرداری برای توسعه شهر اعلام کرد.
    او همچنین با اشاره به تاثیر مستقیم رکود اقتصادی بر نهاد مدیریت شهری بر لزوم همراهی مجموعه دولت با شهرداری برای گذار از وضعیت رکود تاکید کرد.
    او تنها منبع درآمد کنونی این سازمان را وصول عوارض از مردم دانست و گفت: این منبع مالی در توسعه عمران شهری موثر نیست چرا که عموم درآمدها صرف بهسازی و زیرسازی معابر عمومی می شود که جزو مطالبات جدی شهروندان می باشد.
    لطف اللهیان همچنین خواستار بررسی و بازنگری ضوابط حاکم بر بافت تاریخی شهر شد و افزود: چنانچه امتیاز و توجیه اقتصادی لازم به ساکنان این بافت داده نشود آنها بافت تاریخی شهر را ترک خواهند کرد و آسیب های اجتماعی ناشی از این امر گریبانگیر شهر می شود که هزینه های هنگفتی در پی خواهد داشت.
    وی ساماندهی نیروی انسانی شهرداری و برون سپاری خدمات شهر سازی را ضروری دانست و اظهار کرد: از دستگاه های مختلف به ویژه نهادهای دولتی انتظار داریم از محل بودجه سالانه خود بدهی شهرداری را پرداخت کنند تا شهرداری توان ارائه خدمات بیشتر را داشته باشد.
    لطف اللهیان گفت: در تعاملی که با ادارات مختلف داریم قول هایی مبنی بر پرداخت بدهی هایشان به شهرداری داده شده ولی انتظار داریم در سه ماه پایانی سال که شهرداری با حجم عظیمی از فعالیت ها و پرداختی حق و حقوق کارگران و پاداش و عیدی آنها روبرو است این بدهی ها تسویه شده و امکان ارائه خدمات کیفی تر به شهروندان و خود این دستگاه ها فراهم شود.
    او افزود: جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به شهرداری اردبیل بدهی دارند و رقم این بدهی ها بر اساس برآوردهای اولیه بیش از 150 میلیارد ریال است که امیدواریم با سرعت عمل بیشتر این دستگاه ها بتوانند بدهی ها را پرداخت کنند.
    شهردار اردبیل گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن شهر اردبیل آموزش شهرنشینان با هدف بالا بردن کیفیت شهرنشینی و تبدیل مهاجران به شهروند امری ضروری است.
    شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو