مدیران خودروعصر اعتبار

نبود زمین اصلی‌ترین دلیل توقف روند ساخت میدان عملیاتی در مشهد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه روند ساخت میدان عملیاتی مشهد به دلیل واگذاری زمین به بهشت رضوان و نبود زمین جایگزین متوقف شده است، ۱۰ کانکس موجود در تکه زمینی در حاشیه باغ رضوان را تنها میدان عملیاتی حال حاضر مشهد عنوان کرد که زمین آن تا حدود ۶ ماه دیگر باید به بهشت رضوان واگذار شود.

نبود زمین اصلی‌ترین دلیل توقف روند ساخت میدان عملیاتی در مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسن جعفری با بیان اینکه معمولا در دنیا در هر شهر بزرگ یک میدان عملیاتی برای انجام مانورها و کسب تجربه آتش‌نشانان وجود دارد، اظهار کرد: به جز تهران، متاسفانه در هیچ شهر دیگر ایران میدان عملیاتی برای آتش‌نشانان وجود ندارد.
    وی ادامه داد: در مشهد مطالعات برای احداث میدان عملیاتی انجام شد و در مقطعی به دنبال اجرای آن بودیم، اما به دلیل اینکه زمینی که در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفته بود با مصوبه شورای شهر به منظور ساخت بهشت رضوان به سازمان فردوس‌ها داده شد، در حال حاضر  این پروژه از دستور کار خارج شده است.
    جعفری با بیان اینکه حدود 10 کانکس ویژه تمرین آتش‌نشانان در اختیار داریم، تصریح کرد: در حال حاضر این کانکس‌ها در تکه زمینی در گوشه‌ باغ رضوان که به طور موقت در اختیار آتش‌نشانی است نگهداری می‌شوند که شاید تا 6 ماه دیگر مجبور به تخلیه آن شویم.
    وی افزود: در حال حاضر عملا تنها میدان عملیاتی مشهد در همان تکه زمین است، البته ما برای انجام آموزش‌های تئوری ساختمان داریم.
    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ضرورت وجود میدان عملیاتی ایجاد، اما اولویت‌بندی شده است، خاطرنشان کرد: ما پیگیر هستیم و قرار است شهرداری یک قطعه زمین به صورت تهاتری در محدوده باغ رضوان برای انتقال تجهیزات در اختیار ما بگذارد.
    وی ادامه داد: زمین موردنیاز برای ساخت میدان عملیاتی حداقل باید 50 هکتار وسعت داشته باشد، اما وسعت این زمین بسیار کوچک است.
    جعفری با بیان اینکه آتش‌نشانان آمادگی لازم را دارند، اضافه کرد: آتش‌نشانان هر روز در ایستگاه‌های آتش‌نشانی حداقل دو ساعت آموزش‌های روزمره را دنبال می‌کنند، در طول سال 60 کلاس تخصصی با حضور اساتید معتبر داخلی و خارجی برای مدیران عملیاتی برگزار می‌شود همچنین آتش‌نشان‌ها در 10 کانکس موجود نیز تمریناتی را انجام می‌دهند.
    وی یکی از مشکلات مجموعه آتش‌نشانی در ایران را نبود دانشگاه و رشته‌ای برای آموزش آکادمیک علاقه‌مندان به آتش‌نشانی و آتش‌نشانان عنوان کرد و گفت: به علت کمبود منابع و اینکه در کشور استاد یا دانشجویی برای آتش‌نشانی تربیت نشده، هرچه هست تجربی است.
    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین دو ایستگاه در دست ساخت داریم که با افتتاح آن‌ها مجموع ایستگاه‌ها به 50 ایستگاه خواهد رسید.
    وی از جذب و گزینش 100 نفر نیرو خبر داد و افزود: در حال حاضر 1100 نفر پرسنل داریم، با این وجود همچنان کمبود نیرو داریم و حداقل به 450 نفر نیازمندیم که امیدواریم مقداری از کسر نیرو را از بخش خصوصی و عده‌ای را نیز به طور رسمی جذب کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار