مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی یزد:

بیش از ۵ هکتار از اراضی ملی در سال جاری رفع تصرف شد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از رفع تصرف بیش از پنج هکتار از اراضی ملی و دولتی در استان طی سال جاری خبر داد.

بیش از ۵ هکتار از اراضی ملی در سال جاری رفع تصرف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدرضا نقصان محمدی پیش‌از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان یزد اظهار داشت: در سال جاری 36 پرونده در محاکم قضایی برای رفع تصرف از اراضی ملی با موفقیت همراه بوده و 5.5 هکتار از اراضی رفع تصرف شده است.

    وی با اشاره به ارزش ریالی اراضی آزاد شده از ید متصرفان و متجاوضان ادامه داد: اراضی آزاد شده بیش از 13 میلیارد و 700 میلیون تومان ارزش داشته که با صدور رای بر له دولت موفق به بازپس‌گیری بیت‌المال شدیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد همچنین از رسیدگی به 230 پرونده حقوقی و کیفری در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در این مدت از این تعداد پرونده مطروحه برای 116 پرونده بر له دولت رای صادر شده است.

    وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه برخورد با پدیده زمین‌خواری و متجاوزان اراضی ملی و دولتی بیان داشت: در سال گذشته نیز به تعداد 147 پرونده کیفری در محاکم قضایی در این زمینه رسیدگی شده است.

    نقصان محمدی ادامه داد: از این تعداد پرونده، 138 رای بر له دولت صادر شده و موجب آزادسازی و رفع تصرف از 25 هکتار از اراضی دولتی و ملی در استان شده است.

    وی با اشاره به سطح حفاظت و دقتی که در استان برای حفاظت از اراضی و برخورد با متجاوزان وجود دارد عنوان کرد: در یزد بیش از سه هزار و 959 هکتار اراضی ملی و موات در شهر یزد است و 88 هزار و 943 هکتار اراضی نیز در حریم شهر واقع شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از اخذ سند و اسناد مالکیت دولتی برای بخشی از این اراضی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و طی مراحل قانونی، برای 33 هکتار از این اراضی سند مالکیت اخذ شده است.

    وی همچنین ادامه داد: در راستای انجام اقدامات حفاظتی و حراستی از بیت‌المال و اراضی ملی و دولتی در سطح استان نیز با شرکت‌های حفاظتی خصوصی نیز چند قرارداد منعقد شده است که ادامه این فعالیت‌ها با یگان حفاظت خواهد بود.

    نقصان محمدی از جمله وظایف و ماموریت یگان حفاظت از اراضی راحفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک دانست و گفت: تامین و استقرار نظم و امنیت همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه حفاظتی در این راستا و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی از وظایف این یگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو