مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش تقاضا را رقم زد

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت:با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و افزایش تسهیلات، تحرک برای خرید واحد های کوچک از سوی دهک های متوسط و ضعیف بیشتر شده است.

کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش تقاضا را رقم زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در خصوص تاثیر کاهش نرخ تسهیلات بانکی بر تقاضا اظهار داشت: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و افزایش تسهیلات،  تحرک برای خرید واحد های کوچک از سوی دهک های متوسط و ضعیف بیشتر شده است.

    وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید واحد های کوچک، سازندگان درجهت تولید واحد های کوچک اقدامات موثری انجام دادند که این امر می تواند رونق بازار مسکن را به همراه داشته باشد.

    عقبایی در خصوص تاثیر افزایش تسهیلات بانکی بر تقاضا گفت: با افزایش تسهیلات بانکی و قدرت خرید دهک های پایین جامعه شاهد افزایش حجم معاملات در تهران هستیم.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در پاسخ به این سوال که افزایش تهسیلات و کاهش نرخ سود بانکی می تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند، اظهار کرد: گرچه این امر تاثیر مثبتی در خروج بازار مسکن از رکود دارد اما به تنهایی نمی تواند منجر به خروج بازار از رکود شود از این روبایستی راهکارهای مختلفی در جهت رونق بازار به کار گرفته شود.

    وی در ادامه یادآور شد: از دیگر راهکارهای خروج مسکن از رکود اینست که دهک های ضعیف مورد توجه قرار گیرند تا شرایط برای خانه دار شدن این اقشار تسهیل شود.

    *** افزایش تسهیلات مسکن گرانی به بار می آورد؟

    همچنین هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن، کاهش نرخ تسهیلات بانکی تا حدودی بر رونق بازار تاثیر گذار است اما به تنهایی نمی تواند منجر به خروج بازار مسکن از رکود شود.

    وی با بیان اینکه بازار مسکن تابع عرضه و تقاضا است، افزود: سرمایه گذاران این بخش از بازار خارج شدند از این رو ورود مجدد آنها به این عرصه نیازمند مشوق های بیشتری است تا اقشار مختلف بتوانند نسبت به خریداری مسکن اقدام نمایند.

    بهادری در پاسخ به این سوال که افزایش تسهیلات منجر به گرانی نرخ مسکن  می شود یا خیر، بیان کرد: با توجه به متوسط قیمت آپارتمان در مقایسه با مبلغ تسهیلات بعید است که افزایش مبلغ تسهیلات بتواند گرانی به بار آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو