مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن مهر به هدف خود نرسید

مسکن های مهر تبریز بدون نظارت احداث شد

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی گفت: طرح مسکن مهر اگرچه برخی از هوطنان مان را صاحب مسکن کرد ولی به هدف متعالی خود نرسید.

مسکن مهر به هدف خود نرسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، علی طوماری در جمع خبرنگاران افزود: بخش اعظمی از واحدهای مسکن مهر تبریز که در شهر جدید سهند احداث شده اند بدون نظارن سازمان نظام مهندسی بنا شده اند.

    وی ادامه داد: اگر روند کار در آن دوره اصولی و مبتنی بر ضوابط ساخت مسکن صورت می گرفت هم اکنون شاهد بروز مشکلات عدیده در این واحدها نبودیم.

    طوماری در ادامه اذعان داشت: در واحدهایی هم که سازمان نظارت داشت به دلیل پایین گرفتن میزان حق الزحمه مهندسان ناظر آن گونه که باید و شاید نظارت صورت نگرفته است ولی با این وجود ان واحدها ها مشکلات بسیار کمتری نسبت به سایر واحدهای مسکن مهر دارند.

    طوماری در پاسخ به این سئوال که هم اکنون چه کسی یا کسانی پاسخگوی تخلفات صورت گرفته در احداث واحدهای مسکن مهر تبریز است، پاسخ داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها متولی نظارت بر واحدهایی است که به مهندسان این سازمان سپرده شده است و در خصوص سایر واحدها هیچ تعهدی ندارد.

    وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی پس از تهران بیشترین عضو مهندسی را به لحاظ تعداد (28 هزار نفر در هفت رشته عمران نقشه‌برداری، ترافیک، معماری، برقع مکانیک و شهرسازی) دارد..

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی  افزود: وجود مراکز علمی، فنی، دانشگاهی و نیروی انسانی متخصصی کاردان که همه در حوزه نظام مهندسی استان نیز عضویت دارند موجب رونق صنعت ساختمان‌سازی در استان شده است.

    طوماری تصریح کرد: تبریز پس از تهران دومین شهر برج ساز و بلند مرتبه‌ساز کشور بوده و دهها هزار نفر در استان در این رشته مشغول به کار هستند و این در حالی است که نظارت مهندسان عضو این سازمان موجبات استحکام بناها و استانداردسازی و کمتر شدن خطرات احتمالی زلزله را فراهم کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر دارای 28 هزار نفر عضو در سطح استان و دارای سه شعبه در تبریز و 14 دفتر نمایندگی در شهرستان‌ها است.

    طوماری اظهار امیدواری کرد به زودی دو دفتر نمایندگی در شهرستا‌ن‌های کلیبر، ورزقان ایجاد شود.

    وی تقویت و توسعه فرهنگی و معماری اسلامی، نظم دادن به امور مربوط به مشاغل و حرفه‌‌های فنی و مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در سطح کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ها در این بخش از جمله اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان است.

    طوماری، تهیه و تنظیم مبانی قیمت‌گذاری و خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت و بهره‌برداری مناسب و آسایش و صرفه اقتصادی برای حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و ابنیه را از اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان دانست.

    وی با اشاره به اینکه در منطقه زلزله‌خیز و با خطر بیشتر قرار داریم، افزود: در راستای افزایش کیفیت ساخت و سازها دراستان انجام آزمایش‌های خاک، جوش و بتن برای تمامی پرونده‌های متشکله در این سازمان اجباری است.

    رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی از احداث باغ پارک مهندسی در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع خبر داد و اظهار داشت: ساختمان مرکزی این سازمان در چای کنار با زیربنایی 18 هزار متر مربع در 13 طبقه و سه طبقه پارکینگ و سالن آمفی تئاتر 700 نفر در حال ساخت است که تا به امروز برای آن 10 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل به 20 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری یک هزار و 458 مورد پرونده ساخت و ساز با متراژ یک میلیون و 345 متر مربع در این سازمان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته حدود دو سوم کاهش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار