مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان خوزستان تاکید کرد:

لزوم کاهش کارمزد و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط وام مسکن

عصر ساختمان:دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان خوزستان گفت: ارائه تسهیلات مسکن دارای دو مشکل اساسی است، در ابتدا باید نرخ بهره آنها را کاهش داد سپس باید مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات افزایش یابد.

لزوم کاهش کارمزد و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط وام مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، عباس پورفاضل صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غرفه انبوه سازان در نمایشگاه ساختمان استان در راستای تعامل فعالان این بخش با یکدیگر ایجاد شده است، البته در این غرفه تبادل نظر و هم فکری اعضای انجمن با مسئولان سایر بخش‌های مربوطه در صنعت ساختمان انجام می‌پذیرد.

    وی افزود: انجمن‌ها فعالیت‌های صنفی انجام می‌دهند و بخش اعظم فعالیت‌های فعلی ما نیز اطلاع رسانی در زمینه مشکلات انجمن به منظور رسیدگی به آنها از سوی متولیان است.

    دبیر انجمن صنفی انبوه سازان خوزستان با اشاره به رکود قالب بر بازار مسکن تصریح کرد: بحث رکود مسکن در چارچوب اقتصاد کلان قرار دارد و به همین دلیل حل این معضل بسیار زمان بر است، همچنین در حال حاضر شکاف بین خریداران و فروشندگان مسکن هر روز افزایش می‌یابد.

    پورفاضل با بیان اینکه عمده متقاضیان مسکن در این زمان جوانان هستند، اضافه کرد: سیستم بانکی از پرداخت وام‌های کارگشا در زمینه مسکن ناتوان است و امیدوار هستیم پس از برجام و برداشتن تحریم‌ها حرکت رو به جلویی در این زمینه انجام بگیرد، البته بانک مرکزی باید سیستم بانکی در این خصوص را مورد حمایت قرار دهد.

    وی همچنین عنوان کرد: تسهیلات مسکن تنها در صورتی مثمرثمر خواهند بود که کارمزد آنها کاهش یابد، 24 درصد کارمزد تسهیلات مسکن بسیار بالاست.

    دبیر انجمن صنفی انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در زمینه ایجاد رکود تاخیر تقاضا است گفت: هرگاه مردم جامعه که تقاضای خرید مسکن دارند، این تقاضا را به بازار منتقل کنند این مسئله باعث گشایش در بازار خواهد بود، البته این حرکت بسیار کند است.

    پورفاضل با اشاره به ارائه تسهیلات خودرو عنوان کرد: به طور حتم تزریق این میزان بودجه در بازار مسکن نمی‌توانست تحول عظیمی را در این بخش ایجاد کند اما می‌توانست حرکتی رو به جلو باشد.

    وی اضافه کرد: دولت برای ایجاد تحول در بازار مسکن باید تسهیلاتی مناسب به بخش خصوصی فعال در این زمینه که همان انجمن صنفی انبوه سازان است، پرداخت کند.

    دبیر انجمن صنفی انبوه سازان خوزستان همچنین با اشاره به وام‌های مسکن تصریح کرد: این وام‌ها دارای دو مشکل اساسی هستند، در ابتدا باید نرخ بهره آنها کاهش یابد و سپس مدت زمان بازپرداخت آن را افزایش دهند.

    پورفاضل در پایان بیان کرد: در همه جای دنیا افراد جامعه از محل دریافت وام‌های مسکن با مدت زمان بسیار و از محل درآمدهای آتی خود خانه‌دار می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار