مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس:

فولاد کاوه جنوب در جمع ۳ تولیدکننده برتر فولاد کشور قرار خواهد گرفت‌

عصر ساختمان- ‌فاز اول پروژه فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید یک‌میلیون و ۲۰۰ تن فولاد در سال و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری امروز سه شنبه(۲۷ مهر) به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

فولاد کاوه جنوب در جمع ۳ تولیدکننده برتر فولاد کشور قرار خواهد گرفت‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ‌سید محمد اتابک در مراسم بهره برداری از این مجتمع صنعتی، افزود: در راستای برنامه توسعه اقتصادی کشور، پس از تحقیق و مطالعات کارشناسی ‌دقیق و جانمایی هوشمندانه با در نظر داشتن مزایای نسبی تولید فولاد در مواردی از قبیل تأمین مواد اولیه، انرژی و نیروی انسانی، دسترسی به منابع آب و خطوط ریلی و .... و همچنین بر اساس رسالت و مأموریت‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی، مجتمع فولاد کاوه جنوب (کیش) در زمینی به مساحت 170 هکتار در فاصله 22 کیلومتری شهر بندرعباس و در مجاورت خلیج‌فارس ‌ایجاد شد.

    وی ایجاد مجتمع عظیم فولاد کاوه جنوب کیش را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه صنایع مادر بر اساس رسالت محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی  در منطقه جنوب کشور معرفی کرد و افزود: این مجتمع، تولید مستمر و پایدار با به‌کارگیری فناوری روز به‌منظور حضور در جمع 3 تولیدکننده برتر کشور درزمینهٔ فولاد، ایجاد واحدهای پائین‌دستی و بالادستی فولاد خام به‌نحوی‌که زنجیره کامل تولید فولاد از چرخه معدن تا مقاطع فولادی تحقق یابد، اشتغال‌زایی با به‌کارگیری منابع انسانی لازم و ایجاد زمینه رشد و توانمندی آن‌ها  و نقش‌آفرینی در محرومیت‌زدایی جنوب کشور از اهداف راهبردی را در کسب‌وکار  دنبال می‌کند.

    این مقام مسئول مهم‌ترین پروژه‌های تکمیل‌شده مجتمع فولاد جنوب کیش را، دو واحد آهن اسفنجی به ظرفیت تجمیعی یک‌میلیون و 856 هزار تن در سال، ایستگاه گاز به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در ساعت، خط انتقال فشارقوی و پست برق 230.33 کیلوولت، تأسیس و انتقال آب از دریا به ظرفیت روزانه 15 هزار مترمکعب، فولادسازی فاز 1 به ظرفیت یک‌میلیون و 200هزار تن در سال، نام برد.

    وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام این شرکت گفت: فولادسازی فاز 2 به ظرفیت یک‌میلیون و 200 هزار تن در سال گندله‌سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال، آب‌شیرین‌کن به ظرفیت روزانه 40 هزار مترمکعب، اتصال به شبکه راه‌آهن سراسری از اقدامات مهم این مجتمع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار