مدیران خودروعصر اعتبار

دو شرط اجرای مدل «زمین صفر» برای انبوه سازان

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای مدل «زمین صفر» در تهران با مشارکت انبوه سازان گفت: اجرای طرح زمین صفر منوط به دو شرط توافق بر تعیین قیمت ساخت و سود مورد انتظار بعد از پایان دوران ساخت و ساز با انبوه سازان است.

دو شرط اجرای مدل «زمین صفر» برای انبوه سازان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد سعید ایزدی، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اجرای مدل زمین صفر اظهار داشت: با مدل «زمین صفر» در تلاش هستیم که انگیزه‌ای برای ترغیب و تشویق انبوه‌سازان و فعالان این صنعت که تمایل دارند به عرصه نوسازی بافت فرسوده وارد شوند، ایجاد کنیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:  در این طرح اراضی و املاکی که در اختیار دولت است را به سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان واگذار می‌کنیم. بدون این که در دوران مشارکت و ساخت قیمت‌گذاری انجام شود. بنا بر این انبوه‌سازان وارد پروژه می‌شوند و ساخت و ساز را انجام می‌دهند.
    وی با تاکید بر این که اجرای این طرح منوط بر اجرای  دو شرط  است، گفت: شرط اول این است که  قیمت ساخت باید مورد توافق دو طرف قرار بگیرد و دومین شرط هم این است که سود مورد انتظار باید در ابتدای انعقاد قرارداد مورد توافق قرار بگیرد.
    ایزدی ادامه داد: در حال حاضر دو منطقه تهران پایلوت اجرای طرح مدل زمین صفر هستند. در حال حاضر در محله سیروس در تهران 8 هزار مترمربع زمین را در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مسکن قرار داده‌ایم.
    وی افزود: 5 پلاک دیگر نزدیک به هزار متر مربع به شرکت دیگری واگذار کرده‌ایم. این شرکت‌های ساختمانی در اراضی واگذار شده از سوی دولت، سرمایه‌گذاری و طراحی  می‌کنند و در نهایت طراحی تایید شده از سوی شرکت  عمران و بهسازی شهری را به اجرا در می آورند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از پایان دوران ساخت، انبوه‌سازان با توجه دو فاکتور قیمت ساخت و سود مورد انتظار سهم خود را از پروژه ها برداشت می‌کنند. 
    ایزدی تاکید کرد: این سیاست به نوعی تسهیل کردن شرایط مشارکت بخش خصوصی در  ساخت و ساز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار