مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهری شورای شهر تهران اعلام کرد:

هشدار نسبت به ساختمان‌های فاقد سند منطقه ۱۷

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: تعداد ۸ باب از ساختمان‌ها فاقد سند بوده و بصورت تصرفی اعلام شده که چگونگی تصرف و استنادات قانونی آن و نیز وضعیت نهایی آنها برای حسابرس مشخص نیست.

هشدار نسبت به ساختمان‌های فاقد سند منطقه ۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران با استناد به گزارش رسیدگی به عملکرد مالی مناطق 17 و 20 که توسط حسابرس تهیه شده است، افزود: در بند 1-6 دارایی‌های ثابت مشهود منطقه 17 آمده است که از مجموع 70 باب ساختمان، اسناد مالکیت 21 باب از ساختمان‌ها به بهای تمام شده یک میلیارد و 800 میلیون تومان و 8 قطعه از اراضی به بهای تمام شده 861 میلیون تومان به حسابرس ارائه نشده است.
    وی ادامه داد: همچنین تعداد 8 باب از ساختمان‌ها فاقد سند بوده و بصورت تصرفی اعلام شده که چگونگی تصرف و استنادات قانونی آن و نیز وضعیت نهایی آنها برای حسابرس مشخص نیست.
    حافظی درباره پرداخت عوارض بازار مبل ایران، گفت: بابت پروژه یک میلیارد و 600 میلیون تومان بیش از مخارج برآورد شده توسط کارشناس رسمی دادگستری هزینه شده که به حساب طلب آقای "ع. ا" لحاظ شده است. این پروژه در سال 85 تکمیل و تحویل شهرداری شده اما اسناد مالکیت آن تا این تاریخ به نام شهرداری منتقل نشده است.
    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین اعلام کرد: برای اجرای پروژه‌های عمومی و اختصاصی منطقه 17، قراردادهایی با شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری منعقد کرده که بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که بعضا صورت وضعیت های ارائه شده متناسب با کار انجام شده نبوده است. به عنوان مثال قرارداد با سازمان همیاری‌ها برای امور تایپ و پویا نگاری در سطح منطقه به مبلغ 1 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.
    حافظی درباره عملکرد مالی منطقه 20 شهرداری تهران گفت: بر اساس استانداردهای حسابرسی باید استهلاک صرفا در بخش اعیان ساختمان ها لحاظ شود اما شاهد هستیم که این استهلاک برای عرصه و اعیان لحاظ شده که این خطا است. بر اساس گزارش حسابرس بهای تمام شده ساختمان ها در پایان سال مالی به جمع 69 میلیارد و 600 میلیون تومان شامل تعداد 253 باب است که بخش عمده آن مربوط به ارزش عرصه آنها است.
    وی تاکید کرد: این مساله در گزارش صورت های مالی تلفیقی سال 90 نیز وجود دارد که مورد پذیرش نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار