مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خبر داد:

صدور بیش از ۳۳ هزار پروانه ساخت و ساز در سال ۱۳۹۰

عصر ساختمان- رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به افزایش درخواست صدور پروانه در سال‌هایی که خبر ابلاغ طرح تفصیلی شهر تهران منتشر شده بود، افزود: در سال ۱۳۹۰ بیش از ۳۳ هزار و ۲۰۰ مورد پروانه ساخت و ساز در شهر تهران صادر شده است.

صدور بیش از ۳۳ هزار پروانه ساخت و ساز در سال ۱۳۹۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد سالاری در سیصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملکرد کمیسیون ماده 5 شهر تهران، گفت: مصوبات کمیسیون ماده 5 همیشه از موضوعاتی است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آن دغدغه دارند و اظهارنظر می‌کنند. روند این کمیسیون از ابتدا تا به حال مثبت بوده و در سال‌های اخیر نیز شاهد این هستیم که تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در این کمیسیون در فضایی کارشناسی و با رویکرد فنی و کارشناسی انجام شده است. همچنین کارگروه‌های این کمیسیون نیز در فضای کارشناسی مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند.

    وی افزود: اما دغدغه‌ای که در خصوص این کمیسیون وجود دارد به گذشته بر می‌گردد. تکالیفی که در حال حاضر بر عهده شهرداری و کمیسیون ماده 5 گذاشته شده است مربوط به مسائلی است که در سنوات گذشته مطرح شده است.

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در هنگام انتشار خبر ابلاغ طرح تفصیلی شاهد افزایش درخواست برای صدور پروانه ساخت و ساز در شهر تهران بودیم، افزود: این افزایش از سال 88 با صدور 12 هزار و 285 مورد پروانه ساخت و ساز آغاز شد که در سال 89 میزان صدور پروانه ساخت و ساز به 19 هزار و 762 مورد رسید و نهایتا در سال 1390، 33 هزار و 200 مورد پروانه ساخت و ساز صادر شد. این افزایش به این دلیل بود که متولیان ساخت و ساز در شهر تهران متوجه ابلاغ طرح تفصیلی شهر تهران شده بودند به همین دلیل با ذهنیت اینکه ممکن است تغییراتی در نحوه صدور پروانه‌ها و یا واگذاری تراکم‌ها ایجاد شود به سمت ساخت و سازها هجوم آوردند.

    سالاری تاکید کرد: تکالیفی که در پیوست‌های طرح جامع‌ تفصیلی آمده است مسکوت مانده و بسیاری از این تکالیف باقی مانده است. اگر ضابطه بلندمرتبه‌سازی را یک بار تصویب می‌کردیم نیاز نبود که کمیسیون ماده 5 این همه درخواست موردی را مورد بررسی قرار دهد و در نتیجه از تکالیفی که در گذشته بر عهده‌اش گذاشته شده عقب بماند.

    وی با اشاره به ساماندهی مشاغل نامتجانس به عنوان یکی از تکالیف مسکوت مانده کمیسیون ماده 5، گفت: تقاضا می‌کنم که علیرغم اقدامات خوبی که توسط این کمیسیون در سالهای اخیر انجام شده برخی از امور که می‌تواند کمک کند اعضای این کمیسیون به مسائل محول شده به آنها از گذشته توجه بیشتری داشته باشند مانند تصویب ضابطه بلندمرتبه‌سازی اقدام کنند و سازوکاری ایجاد شود که تکالیف به جا مانده از طرح جامع و تفصیلی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو