مدیران خودروعصر اعتبار

خط‌کشی «بافت تاریخی» شهر کرمانشاه "واقعی" نیست

عصر ساختمان- معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه معتقد است، خط‌کشی بافت تاریخی شهر کرمانشاه با آنچه که واقعیت موجود است، تفاوت بسیار دارد.

خط‌کشی «بافت تاریخی» شهر کرمانشاه "واقعی" نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس مجتبی نیک کردار در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان که امروز (4 آبان) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اسکان 400 هزار نفر در بافت‌های حاشیه‌ای استان، گفت: از این تعداد 300 هزار نفر در حاشیه شهر کرمانشاه ساکن هستند.

    وی افزود: قطعا با حل مشکل بافت فرسوده و حاشیه‌ای شهر کرمانشاه 75 درصد مشکل جمعیت ساکن در این مناطق استان حل خواهد شد و در همین راستا باید جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان هرچه سریعتر برگزار شود تا به مشکلات این مناطق شهر رسیدگی شود.

    نیک‌کردار از راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری در بافت‌های فرسوده خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی 15 دفتر تسهیل‌گری در بافت‌های فرسوده استان در دستور کار قرار دارد که افراد در این دفاتر بصورت رو در رو با مردم ساکن در بافت‌های فرسوده ارتباط برقرار کرده و آنها را تشویق به بهسازی و نوسازی  کرده و راهکارهای لازم در خصوص شیوه‌های بهسازی و نوسازی را به مسئولین مربوطه می‌دهند.

    معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به نقش موثر ارائه تسهیلات در اجرای برنامه‌های نوسازی و بهسازی گفت: قطعا اگر تسهیلات ارائه شده با سقف مناسب و سود کم باشد و  به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد، مشوق بسیار خوبی برای مردم در جهت بهسازی و نوسازی واحدهای فرسوده‌شان خواهد بود.

    نیک کردار مجتمع‌‎سازی را هم یکی از راهکارهای مطلوب برای بهسازی و نوسازی واحدهای فرسوده عنوان کرد و افزود: چنانچه تسهیلات ودیعه مسکن در اختیار مردم قرار داده شود و سپس به میزان ارزش واحد فرسوده از مجتمع‌های ساخته شده در بافت در اختیار مردم قرار داده شود، تاثیر بسیاری در تسهیل روند نوسازی و بهسازی بافت فرسوده خواهد داشت.

    وی به مشکلات بهسازی و نوسازی در بافت‌های تاریخی شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه اعلام کردن حجم وسیعی از شهر کرمانشاه به عنوان بافت تاریخی مشکلات بسیاری را در اجرای کارهای عمرانی در این مناطق به وجود آورده است.

    معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: در حالی حجم وسیعی از شهر کرمانشاه به عنوان بافت تاریخی اعلام شده که بسیاری از این بافت‌ها دیگر به طور کامل از بحث تاریخی خارج شده و نوسازی شده‌اند.

    نیک کردار افزود: خیابانهای سعدی، شریعتی و فردوسی بافت تاریخی اعلام شده‌اند، در حالیکه کمتر اثری از بافت تاریخی در این محلات مشاهده نمی‌شود و تنها بصورت تک بنا می‌توان بافت تاریخی در این محلات مشاهده کرد که می‌شود آن تک بنا را حفظ کرد، اما در کنار آن کارهای عمرانی را در دیگر بخش‌های این محلات پیش برد.

    وی تاکید کرد: واقعیت این است که خط کشی بافت تاریخی شهر کرمانشاه با آنچه که واقعیت موجود است تفاوت بسیار دارد و در گذشته این محدوده را بسیار وسیع گرفتند که موجب ایجاد مشکلات بسیاری در کارهای اجرایی و عمرانی شهر شده است.

    نیک کردار اظهار کرد: بافت تاریخی شهر کرمانشاه را می‌توان محدوده بازار تیرفروشان تا بازار توپخانه در نظر گرفت و ما هم قطعا بر حفظ بافت‌های تاریخی واقعی تاکید داریم، اما در حال حاضر دیگر نمی‌توان به خیابانی مانند خیابان سعدی کرمانشاه اطلاق بافت تاریخی را داد.

    وی تصریح کرد: خود ما هم در حفظ بناها و بافت‌های تاریخی واقعی تاکید داریم و در حال حاضر بحث آزادسازی اطراف تکیه معاون الملک و ساماندهی خیابان حدادعادل در دستور کار امسال ما قرار دارد تا بتوانیم بنکدارها را از این خیابان منتقل کرده و اطراف تکیه را آزاد کرده و ساماندهی کنیم.

    معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت نوسازی و بهسازی هر چه سریعتر تمامی بافت‌های فرسوده استان گفت: باید اولویت بندی در این زمینه صورت گیرد، اما این اولویت‌بندی به معنی غفلت از بهسازی یا نوسازی سایر محلات بافت فرسوده نیست و همه محله های بافت فرسوده برای ما مهم هستند و کار بهسازی و نوسازی آنها باید انجام شود.

    وی گفت: اقدامات خوبی در زمینه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده طی سالهای گذشته انجام شده، اما در مجموع از وضعیت موجود راضی نیستیم و باید اقدامات موثرتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار