مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس انجمن فولاد:

معرفی ۶ کارخانه برای دریافت تسهیلات ۲ میلیاردی

تسهیلات ۹ هزار میلیاردی هنوز به فولاد نرسیده است

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن فولاد با بیان اینکه تاکنون سهمی از تسهیلات ۹ هزار میلیارد تومانی بنگاه‌های کوچک و متوسط به تولیدکنندگان فولاد نرسیده است، گفت: فقط حدود ۶ کارخانه برای دریافت تسهیلات ۲ تا ۳ میلیارد تومانی به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

معرفی ۶ کارخانه برای دریافت تسهیلات ۲ میلیاردی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از فارس، حمید رضا طاهری‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا از تسهیلات 9 هزار میلیارد تومانی پرداخت شده به بخش تولید که توسط قائم مقام وزیر صنعت اعلام شد، چیزی به بخش فولاد رسیده یا خیر؟ اظهار داشت: هنوز هیچ تولیدکننده‌ای در صنعت فولاد از این تسهیلات برخوردار نشده اما مراحل لازم برای دریافت تسهیلات توسط 5 تا 6 کارخانه در حال طی شدن است.

    وی ادامه داد:‌ نمایندگان وزارت صنعت در بازدید از برخی کارخانه‌های تولید فولاد، میزان تولید، برنامه‌های توسعه‌ای و همچنین اشتغال‌زایی این کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و بر اساس آن، گواهی مربوط به هر شرکت را صادر کرده‌اند تا بتوانند از تسهیلات بانکی برخوردار باشند.

    طاهری زاده توضیح داد:‌ حدود 5 تا 6 کارخانه، گواهی وزارت صنعت را برای دریافت تسهیلات بانکی دریافت کرده و به سیستم بانکی معرفی شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم طی هفته آینده برای تکمیل پرونده‌های بانکی فراخوانده شوند.

    وی با بیان اینکه این معرفی‌نامه بر اساس میزان تولید،‌ طرح‌های توسعه‌ای و میزان اشتغال کارخانه‌ها صادر شده است، گفت: 2 کارخانه در رده متوسط قرار دارند و کارخانه‌های دیگر نسبتاً کوچک هستند.

    نایب رئیس انجمن فولاد با بیان اینکه برای کارخانه‌های کوچک، معرفی‌نامه دریافت تسهیلات 2 تا 3 میلیارد تومانی از سوی وزارت صنعت صادر شده است،‌ گفت: این تسهیلات برای خرید مواد اولیه به کارخانه‌ها اختصاص خواهد یافت.

    وی در پایان با اشاره به اینکه میزان تولید فولاد در کشور طی سال جاری 16 تا 17 میلیون تن برآورد می‌شود،‌ گفت: در حال حاضر بازار با رکود مواجه است و ظرفیت فعال کارخانه‌های نوردی حدود 40 درصد است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو