مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان:

دبیرستان ۸۰ ساله ایرانشهر در گرگان مقاوم سازی شد

عصر ساختمان- - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: دبیرستان ۸۰ ساله ایرانشهر در شهرستان گرگان با صرف هزینه یک میلیارد تومان دوباره جوان شد و فعالیت آموزشی خود را از سر گرفته است.

دبیرستان ۸۰ ساله ایرانشهر در گرگان مقاوم سازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عماد مخدومی اظهار کرد: دبیرستان ایرانشهر با پیشینه 80 سال فعالیت آموزشی، به اهالی گرگان زمین، با اجرای عملیات نوسازی فعالیت علمی خود را بعد از سال‌ها وقفه از سر گرفت.

    وی توضیح داد: فعالیت مدرسه‌ای به نام ایرانشهر، نخستین بار در سال 1314 در ساختمانی واقع در خیابان ویلا آغاز شد که با تأسیس ساختمان ایرانشهر در خیابان ولیعصر به آنجا نقل‌مکان کرد در واقع دبیرستان ایرانشهر گرگان قدیمی‌ترین بنای آموزشی استان گلستان است که باهدف تأسیس مدرسه در سال 1317 ساخته‌شده است.

    مدیرکل تجهیزات و نوسازی مدارس استان گلستان با بیان اینکه دبیرستان «ایرانشهر» قدیمی‌ترین و نخستین بنایی است که اختصاصاً باهدف راه‌اندازی مدرسه بنا شد، گفت: کلنگ تأسیس این دبیرستان در سال 1316 با حضور علی‌اصغر حکمت وزیر فرهنگ آن زمان به زمین زده شد و ساختمان آن در دوطبقه بنا و معماری آن اقتباسی از معماری ایران عصر پهلوی اول است.

     

    وی افزود: دبیرستان ایرانشهر رسماً فعالیت خود را از سال 1317 آغاز کرد و ایرانشهر در تمام سال‌ها، کانون فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و هنری گلستان بود و بسیاری از دانش‌آموختگان گرگان و حتی استان ریشه در این دبیرستان دارند.

    مخدومی گفت: از سال 1390 کار مرمت و مقاوم‌سازی این مدرسه آغاز و سرانجام با صرف اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان بودجه توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان موردبازسازی و مقاوم‌سازی قرار گرفت.

    وی اظهار کرد: کار مشاوره و مطالعه مقاوم‌سازی این ساختمان با کارفرمایی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور توسط شرکت مشاور آباد از سال 1387 آغاز و کار عملیات اجرای آن با کارفرمایی اداره کل نوسازی مدارس توسط شرکت ساختمانی «به نقش سازان گلستان» به پایان رسید.

    مخدومی تصریح کرد: روش بهسازی و مقاوم‌سازی در ایرانشهر به روش شاتکریت کلی و بهسازی و اصلاح موضعی  انجام‌شده است.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: دبیرستان ایرانشهر از مهر سال تحصیلی 96 -1395 فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. این دبیرستان در سال جاری دارای تقریباً 300 دانش‌آموز است، این دانش آموزان در سه رشته ریاضی و فیزیک، تجربی و انسانی در کلاس‌های دوم، سوم و چهارم (پیش‌دانشگاهی) در رشته‌های مختلف نظری تحصیل می‌کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو