مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه بیست ساله شهرهای جهان

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی برنامه سازمان ملل برای افق بیست ساله شهرهای جهان را تشریح کرد.

برنامه بیست ساله شهرهای جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، علی چگینی، درباره برنامه اجرایی کشورها برای دو دهه پیش رو در شهرهای جهان مطابق با جمع‌بندی سازمان ملل در سومین کنفرانس اسکان بشر- هبیتات 3- اعلام کرد: براساس قطعنامه این اجلاس، دستور کار شهری جدید، (The New Urban Agenda) برای بیست سال آینده در سه بخش کلی طبقه‌بندی شده است. وی افزود: استفاده از فرصت‌های شهرنشینی به‌عنوان موتور رشد اقتصادی پایدار و جهان‌شمول برای دستیابی به توسعه پایدار، اولین برنامه برای چشم‌انداز دو دهه پیش رو در شهرهای جهان است. به گفته وی، برنامه اجرایی هبیتات 3 برای اجرای دستور کار شهری در دوره بیست ساله جدید، در دومین سرفصل، شامل بررسی تعهدات دگرگون شده برای توسعه شهری پایدار و بازتعریف آنها و همچنین اجرای کارآمد، پایش و نظارت بر حسن اجرای آنها به منظور مبارزه با فقر و نابرابری‌های شهری است.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین در مورد مهم‌ترین موارد مورد تاکید در قطعنامه سومین اجلاس اسکان بشر(هبیتات 3)، خاطرنشان کرد: در قطعنامه مذکور بر موضوعات کلی همچون، افزایش میزان شهرنشینی و توجه به پایداری شهری با ایجاد مسکن، زیرساخت‌ها، خدمات پایه، امنیت غذایی، بهداشت، آموزش و پرورش، شغل مناسب، ایمنی و منابع طبیعی، تداوم وجود فقر، افزایش نابرابری‌ها و تنزل کیفیت زیست محیطی به رغم اجرای دو دستور کار شهری در هبیتات 1 و 2، اشاره و تاکید شده است. وی بر ضرورت تغییر نگرش در تعهدات شهرها برای دسترسی به توسعه پایدار در جهت دگرگونی و به‌روز‌رسانی آنها اشاره کرد و گفت: تغییر نگرش در تعهدات شهرها در مسیر توسعه پایدار خود در موضوعاتی از قبیل توسعه شهری پایدار و از بین بردن فقر، فرصت‌ها و رونق شهری پایدار برای همه و محیط زیست پایدار و توسعه شهری تاب‌آور، دنبال می‌شود. سومین اجلاس اسکان بشر –هبیتات 3 – از 17 تا 20 اکتبر(26 تا 29 مهرماه) در شهر کیتو پایتخت اکوادور برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار