مدیران خودروعصر اعتبار

دستگیری سارقان حرفه ای ۵۲ منزل در رشت

عصر ساختمان- فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان حرفه ای رشت با ۵۲ فقره سرقت منزل خبر داد.

دستگیری سارقان حرفه ای ۵۲ منزل در رشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سردار «محمدرضا میرحیدری» از دستگیری سارقان حرفه ای منزل در رشت خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت حرفه ای منازل در شهرستان رشت، مراتب در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

    وی با بیان این‌که در حین بررسی پرونده های سرقت، فردی، 3 سارق ناشناس را حین سرقت از یک منزل مسکونی مشاهده کرده و موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع می دهد، افزود: مأموران گشت کلانتری بلافاصله در محل حاضر شده و در عملیات تعقیب و گریز موفق می شوند یکی از سارقان را که اهل و ساکن کوهدشت لرستان بود، دستگیر کنند.

    میرحیدری با تأکید بر این‌که متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به فعالیت در یک باند 8 نفره سرقت از سال 93 در شهر رشت اعتراف کرد، گفت: اعضای این باند در ایام پایانی هفته و تعطیلات در قالب تیم های 3 یا 4 نفره ضمن حضور و اجاره یک منزل در اطراف شهرستان رشت با استفاده از روش ها و لوازم مختلف اقدام به سرقت از منازل از پیش تعیین شده می کردند.

    وی با تأکید بر این‌که این سارقان پیش از انجام سرقت، منازل را مورد بررسی قرار داده و از خالی بودن آن‌ها اطمینان حاصل می کردند، تصریح کرد: سارقان اموال سبک و گران قیمت، قابل حمل مانند وجه نقد و طلاجات و... را سرقت می‌کردند.

    رئیس پلیس گیلان با تصریح بر این‌که سارقان اموال مسروقه را در تهران و کوهدشت به فروش می رساندند، خاطرنشان کرد: سارق دستگیر شده به 52 فقره سرقت با همدستی 7 متهم دیگر در شهرستان رشت اعتراف کرد.

    فرمانده انتظامی گیلان با بیان این‌که 7 عضو دیگر این باند نیز توسط پلیس شناسایی شدند، یادآور شد: کارآگاهان آگاهی با اخذ نیابت قضائی و عزیمت به شهرستان کوهدشت، دو سارق 20 و 24 ساله عضو این باند را پس از یک هفته در محل اختفای خود در شهرستان کوهدشت دستگیر کردند.

    میرحیدری با بیان این‌که در دستگیری این دو سارق، خودرویی که توسط این باند مورد استفاده قرار می گرفت، کشف و توقیف شد، خاطرنشان کرد: خودرو و سارقان دستگیر شده به شهرستان رشت منتقل شده و صحت اظهارات هم‌دست خود را در انجام 52 فقره سرقت تائید کردند.

    وی با اشاره به این‌که تلاش برای دستگیری دیگر اعضا این باند هم‌چنان ادامه دارد، یادآور شد: مالخر اموال مسروقه نیز که اهل و ساکن کوهدشت لرستان است، شناسایی و دستگیر شد.

    فرمانده انتظامی گیلان توجه بیشتر مردم به توصیه های حفاظتی و ایمنی پلیس در جلوگیری از افزایش انگیزه به سرقت سارقان را خواستار شد و افزود: روشن نگهداشتن لامپ منازل در شب هنگام و یا بهره‌گیری مطلوب از ابزار حفاظتی و پیشگیرانه نظیر قفل ضد سرقت، نرده آهنی و دوربین مداربسته موجب کاهش انگیزه سرقت سارقان می شود.

    میرحیدری یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک و پرسه زن در کوچه های خلوت و جلوی مغازه ها بلافاصله با تلفن 110 و یا 130 پلیس آگاهی تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار