مدیران خودروعصر اعتبار

کسادی بازار اجاره در پایتخت

عصر ساختمان:بازار اجاره بهای آپارتمان های ۱۰۰ متری نوساز پایتخت نشان می دهد این واحدها بیشتر در مناطق شمال شهر قرار دارند و شواهد حاکی است غالب آنها بدون متقاضی هستند.

کسادی بازار اجاره در پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادایران، بررسی میدانی از 893 مورد آپارتمان شهر تهران که از ابتدای مهرماه سال جاری برای اجاره قرار داده شده‌اند نشان می‌دهد بازار اجاره در شمال شهر مثل هوای این روزهای آن سرد است و غالب آپارتمان‌های متراژ بالا در این نقاط با نبود مستاجر مواجه هستند. کسادی بازار اجاره در شمال پایتخت در حالی است که تقاضا برای فروش واحدهای نوساز بسیار بیش از تمایل برای اجاره دادن آنهاست.
    در میان 893 مورد از جامعه آماری این گزارش که برای اجاره قرار داده شده‌اند، 488 مورد آن مربوط به مناطق 1، 2 و 5 است. در این میان مناطق 22 و 16 در مجموع با 40 مورد کمترین واحدهای خالی را به خود اختصاص داده‌اند.
    به نظر می‌رسد بیشترین حجم تراکم 240 هزار خانه خالی در شهر تهران در مناطق شمال شهر قرار دارد؛ خانه‌هایی که غالبا بدون مشتری و مستاجر هستند. این مساله دولت را به تصویب قانون مالیات‌های مستقیم ترغیب کرد که یکی از اهداف آن ورود خانه‌های خالی به بازار اجاره بود.
    البته این اقدام واکنش‌های منفی را از سوی انبوه‌سازان به دنبال داشت و استدلال آنها این بود که با این قانون قیمت تمام شده مسکن بالا می‌رود و قدرت خرید مردم بیش از پیش کاهش خواهد یافت.
    به هر حال این قانون تصویب شد و باید منتظر ماند تا نتایج آن را در سال‌های آینده مشاهده کرد؛ چرا که بنا به گفته‌ی مشاور وزیر راه و شهرسازی با توجه به وجود 20 میلیارد دلار خانه خالی در کشور دولت قصد ندارد در بخش مسکن کار بیهوده انجام دهد.
    پیگیری اخبار بازار اجاره بها در شهر تهران نشان می‌دهد پس از گزارش اواخر شهریورماه درخصوص انتظار کاهش اجاره بها در پاییز، رییس اتحادیه مشاوران املاک نیز پیش‌بینی کرده بود با توجه به کاهش جابه‌جایی در فصل زمستان نیز شاهد پایین آمدن 10 درصدی اجاره بها باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار